Segmentul monovolumelor pierde din ce în ce mai mult teren în România, deci nu ar trebui să ne intereseze prea mult o premieră în acest segment. Dar nu este chiar aşa, dacă vorbim de familia Renault Scenic / Grand Scenic, care are un blazon important în rândul familistelor.
Cuvântul de ordine pentru Scenic este spaţii generoase: în interior, însumând toate spaţiile de depozitare, rezultă un volum de 92 de litri destinat mărunţişurilor. Şi nu am menţionat încă portbagajul, care măsoară 522 de litri la Scenic şi 702 litri la Grand Scenic.
Pentru că am abordat întâi lucrurile importante pentru cei care cumpără un monovoulm, voi trece acum la aspectele constatate pe viu şi anume designul. Influenţa noului Megane 3, model din care a răsărit practic Scenic cu ani în urmă, este lesne de observat.
Partea frontală are acea grilă mare, iar farurile dau expresia mirată pe care o afişează în ultima vreme creaţiile marca Renault. Partea din spate este foarte sofisticată, cu stopuri de o formă inedită, care îi conferă maşinii un aspect mai mult luxos decât practic.
Pe piaţa europeană, primul va apărea Renault Grand Scenic, adică versiunea cu 7 locuri, în mai 2009, urmând ca Scenic să îl urmeze practic în iulie. Despre "aterizarea" în România nu am aflat nimic, dar preconizăm că vom aştepta ceva mai mult, aşa cum se întâmplă şi cu noul Renault Megane 3, care nu a fost încă lansat la noi.