Mercedes Clasa E este un veteran al segmentului executiv în România, dar încă înregistrează cifre de vânzări foarte bune şi prin urmare şi continuarea ar trebui să devină un etalon în segmentul limuzinelor premium de clasă mare.
Prima mea impresie pe viu a fost că designerii Mercedes au ars vechile schiţe cu forme rotunjite şi au decretat fermitatea ca şi cuvânt de ordine în noul design. De fapt, este vorba de o interpretare cubistă a direcţiei cu patru faruri lansată tocmai în 1995. Din lateral vorbim clar de o influenţă a lui S Class, bosajele fiind sculptate în aceeaşi manieră ca la nava amiral.
Pe lângă expunerea în premieră europeană a versiunii sedan, Mercedes a scos la iveală şi versiunea Coupe, cea care înlocuieşte practic Mercedes CLK. Asemănarea dintre cele două versiuni E-Class este mai mult decât evidentă, dar formele ferme şi liniile drepte prind bine chiar şi la versiunea sportivă în două uşi.
În acelaşi stand, Mercedes a dorit să sublinieze şi caracterul eco al celor două produse din gama E-Class, prin prezentarea unor versiuni BlueEfficency, care are de fapt la bază modelul E250 CDI. Acesta dezvoltă 201 CP, dar reuşeşte să emane doar 139 g/km emisii CO2. Ambele modele vor fi lansate pe piaţă la jumătatea anului 2009.