Poate o să credeţi că nu este aşa de importantă ca noutate introducerea motorizării 1.2 16v benzină pe Dacia Sandero. Dar această mişcare firească înseamnă alinierea modelului românesc la noile tendinţe, reprezentate de motoare mici cu puteri crescute.
Acest propulsor va semna practic sentinţa învechitului şi nu la fel de economicului propulsor 1.4 MPI. Deocamdată nu se ştie când va intra acesta pe piaţă, fiind vehiculat un termen cât mai generos, adică prima jumătate a anului.
"Nu avem un calendar exact al lansărilor pe ţări, însă pentru piaţa românească pot confirma lansarea modelului Sandero cu motor de 1,2 litri în prima parte a anului", a declarat, în prima zi a Salonului Geneva 2009, Silviu Sepciu, şeful Serviciului relaţii cu presa de la Dacia.
Ca preţ, acesta ar trebui să se plaseze similar cu 1.4 şi 75 CP. Dar, spre deosebire de acesta, motorul mai mic este mai economic cu 1 litru la sută decât vechiul propulsor. De asemnea, reducerea consumului înseamnă şi emisii CO2 mai mici cu 26 g/km.