Renault
Megane 2 Sedan a reprezentat pentru constructorul francez unul
dintre cele mai importante modele pe piaţa românească, fiind,
alături de Clio Symbol, o adevărată locomotivă a vânzărilor
Renault. Succesul a fost garantat de faptul că vorbeam
practic de un Megane cu portbagaj, diferenţa de calitate
faţă de versiunea hatchback fiind insesizabilă, chiar dacă Megane
Sedan este produs exclusiv în Turcia.
Renault a decis însă să schimbe formula câştigătoare şi să vină
cu una nouă. S-a folosit o platformă tehnică derivată din aceea a
lui Megane 3, mai ieftină, s-a construit întâi un Samsung şi abia
apoi s-a venit şi cu un model cu sigla Renault pe capotă, singura
care, de altfel, ne aminteşte de apartenenţa modelului la gama
constructorului francez. Şi dacă din poze Renault
Fluence nu arăta impresionant, în realitate aceasta
începe să placă şi să fie chiar interesantă.
Dimensiunile
sunt semnificative, atât în exteior, cât şi în interior,
acolo unde 5 pasageri pot călători foarte bine, chiar şi cu bagaje
consistente. Odată urcat la volanul unui
Renault Fluence, poţi sesiza de exemplu aeratoare diferite faţă
de Megane 3, atât ca formă, cât şi ca textură sau chiar şi comenzi
pentru semnalizări şi ştergătoare modificate. Schimbătorul de
viteze ne aduce aminte de legătura de rudenie cu Dacia.
În ceea ce priveşte
versiunea cu pachetul sport, prezentă şi ea la salon, cel puţin
la nivel vizual se observă o ameliorare semnificativă, jantele de
19 inch fiind o alegere inspirată.
Noul Renault Fluence va ajunge în curând în
România, preţul la care se va comercialză urmând să
creioneze un posibil succes comercial. Atingerea unor cote de piaţă
de pe vremea modelului Megane 2 Sedan este aproape imposibilă,
concurenţa fiind mult mai acerbă acum: Chevrolet Cruze are preţuri
tot mai bune, Ford are şi el reduceri semnificative, iar românii au
inceput să aprecieze şi hatchbackurile compacte, acolo unde
modelele sunt numeroase.