Fiat Chrysler şi-a verificat motoarele, după scandalurile din lumea auto
În ultimele luni, subiectul emisiilor produse de propulsoarele diesel a devenit un subiect fierbinte în agenda media, în special pe piaţa europeană, unde ponderea acestor propulsoare este mai mare. În acest context, FCA (Fiat Chrysler Automobiles) a desfăşurat o cercetare internă referitoare la modul de funcţionare a tehnologiilor diesel pe vehiculele sale şi a anunţat că propulsoarele diesel pe care le fabrică sunt conforme cu legislaţia în vigoare.
Mai exact:
- Propulsoarele diesel fabricate de FCA nu sunt complementate de niciun mecanism care să se activeze în momentul conectării la un tester, cu scopul de a controla emisiile rezultate. Cu alte cuvinte, deşi emisiile maşinilor fabricate de FCA variază în funcţie de condiţiile de drum şi de stilul de condus, sistemele care le controlează funcţionează în acelaşi mod, indiferent dacă maşina se află pe şosea sau într-un test de laborator;
- Modelele FCA dotate cu propulsoare diesel performează în limitele standardelor oficiale de emisii, atunci când sunt sunt supuse singurului ciclu de testare autorizat din Europa, “NEDC” (New European Driving Cycle).
Compania FCA este conştientă că atenţia publică se îndreaptă către performanţele pe care autovehiculele sale le realizează în condiţii de drum reale (Real Driving Emissions) şi poartă discuţii privind alternative la sistemul de omologare NEDC.
În acest moment, autovehiculele din Europa sunt testate de o serie de entităţi din mai multe state membre, care folosesc o serie de proceduri ce nu sunt subscrise unei legislaţii şi unor standarde comune. Uniunea Europeană lucrează la adoptarea unor noi proceduri de testare, cu scopul de a aduce condiţiile de test în laborator cât mai aproape de condiţiile reale de drum.
Ca măsură voluntară, nesolicitată sau impusă de o autoritate în domeniu, FCA îşi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de emisii produse în condiţii de drum reale. Noile calibrări vor fi disponibile începând cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vândute începând cu acel moment; în plus, toţi proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update în mod gratuit, ca parte integrantă dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea în mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui într-o campanie sau acţiune de rechemare în service.
În plus, FCA învederează accelerarea programelor sale actuale de propagare a aplicaţiei Active Selective Catalytic Reduction (SCR) şi pe alte motorizări diesel, începând cu al doilea trimestru al anului 2017, cu mult timp înainte ca aceasta să fie solicitată prin reglementări.
*Tehnologia Active Selective Catalytic Reduction, prezentă deja pe unele autovehicule din portofoliul companiei FCA, reprezintă un sistem care injectează un agent lichid reductor în fluxul fierbinte de gaze din eşapament. Procesul SCR se bazează pe o serie de reacţii chimice care, prin interacţiunea dintre amoniac şi oxigenul din gazele de eşapament, duce la reducerea oxizilor de azot (NOx) din acestea, transformând oxizii de azot (NOx) în componente inerte, inofensive pentru mediu: azot (N2) şi vapori de apă (H2O).