Femeile care au schimbat maşinile de azi. Vă mulţumim!

Autor: Adrian Mihălţianu 10 oct. 2013 Dosar & Analize

Cum au influenţat femeile maşinile de-a lungul anilor

Dacă au dispărut din motorsport, femeile au apărut treptat în reclame, dintr-un motiv foarte simplu – publicul asocia imaginea femeii (casnice, la vremea aceea) cu sentimentul de încredere – dacă şi o femeie putea conduce o maşină, atunci asta însemna că era ceva simplu şi fiabil, nu?

Femeile i-au inspirat deseori pe publicitari. Erau cel mai important ingredient din reclamele auto

Dar mai era un motiv – prin anii ’20, maşinile arătau cam toate la fel: cutii negre, lipsite de personalitate. A alătura o femeie lângă ele le făcea mai atractive, mai uşor de vândut. Lucru care funcţionează şi astăzi, deşi moravurile au mai evoluat: fabricanţii preferă să arate familii lângă maşinile lor, iar publicaţiile auto preferă femeile cât mai puţin îmbrăcate lângă maşini cu cât mai mulţi cai putere. Că e una, că e cealaltă, maşinile sunt puse de bărbaţi undeva pe acelaşi palier al pasiunii, de unde şi numele feminine pe care le dau deseori iubitelor lor din tablă şi şuruburi.

Patentul lui Mary Anderson, inventatoarea ştergătorului de parbriz rotativ

Totuşi, influenţa lor în automobilism se vede şi în alte lucruri. În 1903, impresionată de un şofer care conducea pe lapoviţă cu cele două geamuri ale parbrizului date la o parte pentru a putea vedea în faţă, Mary Anderson a inventat ştergătorul de parbriz pivotant, bazat pe un principiu care se aplică şi astăzi! În 1964, o altă femeie, Stephanie Louise Kwolek, a descoperit fibrele Kevlar, utilizate astăzi într-o mulţime de aplicaţii, inclusiv în anvelopele speciale. În fine, Margaret Knight, cea care a inventat sacoşele de hârtie pe care le folosim şi acum la supermarket-uri, a dezvoltat o serie de patente în domeniul motoarelor rotative, des folosite în anii de dinaintea Primului Război Mondial.

Revoluţia industrială post-război a dus la o altă transformare, în special în industria americană de automobile – casnicele locuiau tot mai mult în suburbii şi aveau nevoie de maşini pentru a-şi duce copiii la şcoală sau pentru a merge la cumpărături. A luat astfel naştere o parte specială a industriei – maşinile gândite pentru femei. Iar cum americanii gândesc mare, au angajat femei designer care să şi creeze aceste maşini – drept urmare, majoritatea arătau ca nişte sufragerii pe roţi, cu forme voluptuoase şi materiale luxuriante la interior, care să le facă să se simtă confortabil.

Ford Mustang High Gear – desenat de femei pentru femei

Un lucru destul de amuzant de remarcat este diferenţa între modul în care văd bărbaţii maşinile pentru femei – mici, drăguţe, cu culori vesele şi cât mai dulci – şi modul în care văd femeile maşinile pentru ele însele – cu nimic diferite de maşinile obişnuite, dar cu o tuşă de eleganţă. Remarcaţi de exemplu diferenţa între proiectul Honda Fit She’s, bombonica roz desenată de bărbaţi şi destinată femeilor (aţi ghicit, n-a prins) şi Ford Mustang High Gear, desenat de Jennifer Seely pentru un concurs de design Ford!

Celebru este şi conceptul YCC, pregătit pentru Volvo de o echipă exclusiv feminină, dar şi modelul C30, desenat tot de către femei şi foarte mult apreciat de ele pentru luminozitatea interiorului şi pentru modul inteligent în care au fost gândite spaţiile de stocare. Cert este că astăzi, în industria auto, femeile joacă un rol din ce în ce mai mare.

Continuarea, PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide