Probabil că oricare dintre cei ce iubesc mişcarea, natura, libertatea, aerul curat şi nu în cele din urmă maşinile şi-ar dori ca într-o singură vacanţă să aibă parte de toate acestea. Ei bine, Jeep a găsit soluţia: Euro Camp Jeep, un eveniment organizat de constructorul american în inimitabilul spirit off-road care îl caracterizează de vreo şase decenii încoace. Spre deosebire însă de alte meeting-uri cu conotaţii jurnalistice, acesta a fost dedicat în primul rînd clienţilor şi abia apoi celor care, într-un fel sau altul, finalizează procesul de informare a maselor.
Tocmai de aceea, de la serbarea propusă de specialistul în tot-teren de peste Ocean nu au lipsit aproape nici una dintre vedetele sale: Cherokee, Commander, Compass, Grand Cherokee, Patriot şi Wrangler. Echipa României a avut la dispoziţie, total aleatoriu, modelele Wrangler Rubicon şi Cherokee, ambele cu motoare de 2,8 litri pe motorină.
Organizat anual, Euro Camp Jeep le permite celor 1.500 de participanti (80% dintre ei fiind clienţii mărcii) din 28 de ţări să exploreze, timp de trei zile, o gamă întreagă de activităţi într-o atmosferă ce aduce foarte bine cu o extrem de elaborată ieşire la iarbă verde, prioritare fiind acţiunile de socializare şi crearea unui mediu în care cuvîntul de ordine e familia. Asta înseamnă că, pînă să ajungi la scripete şi la o prăpastie căscată sub picioarele tale, faci tot soiul de activităţi ceva mai “paşnice”, precum o traversare de vreo 30 de metri între doi copaci cu doar trei cabluri drept puncte de sprijin (mîini şi, evident, picioare) sau o sesiune de leapşă cu quad-ul, la capătul căreia tot ce poţi afişa sînt un rînd de haine pline de praf şi un zîmbet tîmp (dar în acelaşi timp entuziast) sub cască.
Iar acesta este doar începutul unei experienţe la capătul căreia ajungi să îţi dai seama că, de fapt, ceea ce poţi face tu cu un Jeep e mai puţin relevant decît ceea ce poate face un Jeep cu tine: te ajută să te hotărăşti tot mai des să părăseşti un loc de muncă stresant şi un oraş îmbîcsit şi să ieşi în natură.
Oricare ar fi metamorfoza acestui obicei, de fiecare dată va fi vorba fie de diluarea efectelor angoasei citadine cu o doză zdravănă de adrenalină – parcurgerea pe muchie de cuţit a unui traseu off-road extrem (adică pe butuci, prin ape şi rîpe) e un bun exemplu, căci trebuie să îţi pui toată încrederea într-un 4×4 despre care instructorii Jeep te asigură că ştie face tot ce trebuie pentru a ajunge la destinaţie –, fie, pur şi simplu, de cîteva ceasuri de relaxare, inventate de Jeep pe puntea unui iaht riveran.
Alegerea e a ta, indiferent că eşti tipul de om care joacă în timpul liber rolul rebelului fără cauză, la volanul unui Jeep Wrangler dur dar extrem de capabil în tot-teren, sau că eşti un business-man care a văzut în Cherokee sinteza ideală între etalarea statutului social şi costul acestui statut.