Aşadar, pronosticurile înaintea marelui meci îl dau ca principal favorit pe Dacia Sandero. Este o maşină mai încăpătoare, iar cel mai scump Sandero va avea, se pare, acelaşi preţ cu cel mai ieftin Fiesta. Pe de altă parte, Ford Fiesta câştigă, fără discuţie, concursul de frumuseţe – care, însă, pe pieţele emergente, are prea puţină importanţă.
Există, încă, un semn de întrebare asupra modelului pe care Ford îl va produce la Craiova. Pentru ca această maşină să concureze serios cu Dacia Logan, ar fi nevoie de o caroserie în trei volume şi de costuri de fabricaţie mai reduse – ceea ce ar putea implica şi utilizarea unei platforme tehnice cunoscute.
Astfel, nu este exclusă ipoteza ca maşina care urmează a fi asamblată în noua fabrică Ford să fie un… Fiesta în trei volume derivat din actuala generaţie. Această maşină ar fi mai ieftin de produs decât noua generaţie Fiesta, platforma sa tehnică nu este învechită moral, fiind printre etaloanele clasei mici, iar concurenţa cu Logan ar fi foarte serioasă, prin prisma unor preţuri foarte apropiate. Să nu uităm că şi Ford Ka, produs în Brazilia, este o maşină "nouă" construită pe platforma actualei Fiesta şi concepută ca un model ieftin.
Din informaţiile pe care le avem deocamdată, nu putem spune că Fiesta va fi un concurent de temut pentru Sandero, chiar dacă vor fi modele conaţionale. Rămâne de apreciat faptul că România va fi, cel puţin pe plan zonal, un punct de referinţă al industriei auto, alături de Polonia şi Ungaria.