Povestea celor două maşini este semnificativ diferită.
Ford Fiesta a avut ca punct de pornire fascinantul concept Verve, pe care îl transpune fidel în versiunea de serie şi dezvoltă curentul Kinetic în clasa mică. Modelul este o evoluţie evidentă faţă de generaţia anterioară din punct de vedere stilistic, făcând uitată prezenţa fadă a acesteia şi impresionând prin liniile futuriste şi extrem de îndrăzneţe pentru clasa mică.
Ford Verve, execiţiul de design cu rol de prefaţă pentru modelul de serie, a strălucit în lumina reflectoarelor la Salonul de la Frankfurt, dar a fost privit de jurnalişti cu scepticism legat de intrarea în producţia de serie. Ford a dovedit, însă, că până la modelul real pe care clienţii îl vor putea admira în showroom-ul de la colţul străzii nu a fost decât un pas. Verve a devenit astfel Ford Fiesta.
Dacia Sandero nu are la bază vreun concept revoluţionar care să facă furori la saloanele internaţionale, ci este copia fidelă a lui Renault Sandero, model construit pe platforma B0, inaugurată de Dacia Logan. Modelul nu va câştiga vreun concurs de frumuseţe, dar reprezintă clar un pas mare înainte, din punct de vedere al designului, pentru Dacia. Chiar dacă este un amalgam de stiluri, Sandero scapă de formele pătrăţoase pentru unele mai fluide şi îşi va găsi cu siguranţă destui admiratori.
Deşi era clar ca lumina zilei că între Renault Sandero şi omonimul cu noua siglă Dacia diferenţele vor fi date doar de identitatea de marcă, oficialii Dacia au păstrat suspansul până în ultima clipă legat atât de denumire, cât şi de particularităţi. În final, se pare că doar calandrul (în stil Nissan Tiida) diferenţiază cei doi “gemeni” Sandero şi că responsabilii cu brandingul şi-au concentrat toată atenţia asuprei noii sigle.