Dacia Sandero şi Ford Fiesta au denumiri cu rezonanţă latină, ce te duc cu gândul la atmosfera estivală şi bună-dispoziţie . Prima denumire chiar vine din “Ţara cafelei” şi a carnavalului de la Rio, iar al doilea înseamnă petrecere, în limba lui Cervantes şi a popoarelor hispanice .
Ce mai au în comun cele două maşini? Ambele vor fi construite în România într-un viitor apropiat, la o distanţă de doar 200 de kilometri unul de altul, ambele vor fi jucători importanţi în clasa mică şi cu siguranţă vor influenţa fenomenul automobilistic din ţara noastră şi cu ambele s-a imortalizat premierul Tăriceanu pe pământ elveţian .
Asemănările se cam opresc aici, la prima vedere cele două adresându-se unor categorii de public distincte, arbitrate de factorul preţ .
Ford Fiesta este jucătorul galonat, titular în prima echipă a modelelor de clasă mică încă din 1976 şi ajuns la a şaptea generaţie. Dacia Sandero este un brazilian cooptat în lotul pieştean, pentru a face furori pe prima scenă automobilistică românească şi în ţările din jur.
Meciul va fi unul aşteptat atât de specialişti, cât şi de publicul larg. Dacia Sandero are avantajul că va ieşi primul la încălzire, debutând pe piaţă din luna iunie, în timp ce Ford Fiesta ar putea intra pe teren de abia în prelungiri, adică de la anul. Va exista oare o concurenţă serioasă sau cele două modele vor juca în ligi diferite cu un public bine delimitat?