În materie de fiabilitate, Dacia oferă pentru Duster o garanţie de
3 ani sau 100.000 km, la fel ca şi pentru restul gamei. Reviziile
principale pentru Dacia se desfăşoară în felul următor:
· Schimb filtre de ulei – 30.000 km sau 2 ani (Diesel şi
benzină)
· Filtre de aer – 60.000 km sau 4 ani Diesel, 90.000 km sau 4
ani benzină
· Distribuţie – 160.000 km sau 6 ani Diesel, 150.000 km sau 8
ani benzină
· Bujii – 60.000 km benzină
· Filtru de motorină – 60.000 km.
În materie de
siguranţa, Duster este prima Dacie care vine cu ESP, dotare care se
va regăsi însă doar în funcţie de versiune, cele de bază fiind
private de această inovaţie. Toate versiunile vor avea airbaguri
frontale , dar cele laterale vor fi instalate de la nivelul
Ambiance în sus. În schimb ABS-ul şi asistarea la frânarea de
urgenţă vor fi prezente pe toate versiunile comercializate. Mare
parte dintre necunoscutele lui Dacia Duster au fost elucidate cu
această broşură, rămâne să vedem cum arată pe viu şi cum se şi
conduce noul venit în gama Dacia.
ULTIMA ORĂ:
VEZI AICI PREŢURILE DACIA DUSTER!
Dacia Duster poate fi modelul care să reediteze
explozia lui Logan din primii ani, iar pentru a se asigura că acest
lucru oamenii de vânzări au fost temeinic instruiţi. Datorită unei
broşuri ieşite la iveală putem acum să vă spunem care sunt punctele
forte pe care acest model va marşa. În privinţa designului de 4×4
adevărat, primul subliniat de materialul de instruire, nu putem
dezbate prea multe pe tema asta pentru că nu l-am văzut încă „în
carne şi oase”.
Cert este că din
imagini are un aspect destul de masculin şi în perspectiva 2D îşi
maschează destul de bine gabaritul, lungime 4.315 mm, lăţime 1.822
mm şi înălţime 1.690 mm (cu bare de plafon). În realitate
va fi cu 2 centimetri mai lung decât un Logan Sedan, cu 8
centimetri mai lat, dar şi cu 5 centimetri mai înalt decât
MCV. Ampatamentul de 2.673 mm îl plsează foarte aproape de
Logan Sedan, Duster având o distanţă dintre punţi mai lungă cu 4 cm
decât berlina. Jantele cu care vine acest model au dimensiunea pe
16 inchi, atât cele din aliaj cât şi cele din tablă.
În ciuda
lungimii de Qashqai, lăţimea şi înălţimea îl recomandă drept un
crossover serios, la aceste două aspecte reuşind să îşi depăşească
mulţi dintre rivalii din clasă, după cum am mai scris într-un
material precedent.
O altă
caracteristică scoasă în faţă de oamenii de vânzări regăsită şi în
broşură este raportul preţ/calitate. Deşi nu se menţionează
explicit,
Ziarul Financiar anunţă că există deja dealeri care au expus
tarifele şi cea mai ieftină versiune va fi 12.000 de euro, iar cea
mai scumpă în jur de 15.000 de euro. Va fi deci cea mai
costisitoare Dacie construită vreodată, dar una care joacă într-o
ligă superioară în care se detaşează clar prin preţ.
În schimb va fi un model economic. Cu o masă care
oscilează între 1.200 kg şi 1.329 kg, Duster se poate lăuda cu
un consum mixt care oscilează între 5,1 litri la 100 km,
pentru motorul 1.5 dCi 85 4×2, şi 8 litri la sută, pentru motorul
1.6 16V 110 cu tracţiune integrală. Duster poate concura
cu succes la categoria de cel mai „verde” crossover având emisii
cifrate între 135 g CO2 şi 185 g CO2, aferente motorizărilor
enumerate mai sus.
Acest model va primi eticheta Dacia eco2 , acordată
unei game care are emisii mai mici 140 g CO2 per km. Trei dintre
cele 5 motorizări vor fi Euro 5: 1.5 dCi 110, 1.6 16V 110 (doar
pentru 4×4) şi 1.5 dCi 85. În plus aceste motorizări vor mai
consemna o premieră pentru automobilele Dacia, cutia cu 6 viteze,
care va fi introdusă standard. Cele 1.5 dCI 85 şi 1.6 16 V 110 4×2
vor avea cutie manuală cu 5 trepte, iar despre o posibilă cutie
automată nu se face nicio referire.