DACIA SANDERO
Modelul Dacia Sandero este cel mai mic din gama Dacia la ora actuală, făcând parte din clasa mică. În 2011 şi 2012, Dacia Sandero a avut vânzări relativ bune situându-se între primele 20 cele mai vândute modele de clasă mică din Europa.
Se remarcă uşor boom-ul vânzărilor în 2013, datorită noii generaţii Sandero
În 2013, însă, datorită noii generaţii Sandero, dar şi a versiunii pseudo-crossover Sandero Stepway, putem vorbi de o creştere spectaculoasă a vânzărilor, Sandero intrând în TOP 10, suflându-i în ceafă îmbătrânitei Skoda Fabia.
În 2014 este de aşteptat ca Sandero să performeze foarte bine, nefiind exclus ca la finalul anului citadina românească să atingă cota de 150.000 de unităţi în Europa.
DACIA LOGAN
Deoarece e un model destinat în primul rând pieţelor emergente, Logan nu contează prea mult ca sedan, în general varianta break fiind mai apetisantă pentru vest-europeni (din păcate, nu avem o statistică a acestor versiuni de caroserie pentru toate modelele rivale vândute pe plan european).
Doar în 2013, noua generaţie Logan a început să fie mai bine văzută şi în afara României, mai ales în contextul măririi numărului de concurenţi. Skoda Rapid, însă, a convins cu 10.000 mai mulţi clienţi, iar, dacă adăugăm şi fratele Seat Toledo la numărătoare, berlina accesibilă a grupului VAG a înregistrat vânzări duble faţă de Logan-ul românesc.
Pentru 2014, vânzările familiei Logan este de aşteptat să crească uşor datorită breakului Logan MCV, care este, la ora actuală, una dintre maşinile cu cel mai bun raport preţ/spaţiu, fiind foarte tentantă pentru companiile care vor flote.
DACIA LODGY
Monovolumul produs în Maroc vine cu un foarte bun raport preţ/spaţiu, dar aspectul şi calitatea ieftină a materialelor nu au convins aşa de mulţi clienţi cum au sperat cei de la Dacia.
Evoluţie lentă pentru Lodgy într-un domeniu unde vânzările cam scad
Totuşi, evoluţia monovolumului româno-marocan este sigură, în 2013 vânzările acestuia crescând cu 20% faţă de 2012, iar în topul celor mai vândute monovolume compacte Lodgy a urcat o poziţie, ”furându-i” a zecea poziţie lui Seat Altea şi apropiindu-se periculos de Toyota Verso, model mult mai scump.
În 2014, Lodgy are şanse mari să se apropie de bariera de 50.000 de unităţi vândute pe plan european, mai ales că multe dintre modelele din TOP 10 au înregistrat în 2013 un regres faţă de 2012.
DACIA DUSTER
Deşi oficialii grupului Renault sunt foarte mulţumiţi de cum performează Duster per ansamblu, evoluţia SUV-ului românesc pe plan european arată invers: din 2011 încoace, vânzările lui Duster au intrat pe o pantă descendentă.
Încep europenii să nu mai fie aşa interesaţi de Duster?
Dacă în 2011 Duster-ul termina anul cu vânzări de-a dreptul incredibile, fiind pe locul al doilea între cele mai vândute SUV-uri şi crossover-uri din Europa, un an mai târziu a cedat terenul în faţa lui Tiguan, iar în 2013 a părăsit podiumul, alunecând la jumătatea clasamentului şi fiind depăşit de verii coreeni KIA Sportage şi Hyundai ix35.
Practic, în doi ani de zile vânzările lui Duster pe plan european aproape s-au înjumătăţit, ceea ce nu e chiar îmbucurător dat fiind că Duster activează în cel mai dinamic segment auto.
Oficialii speră că faceliftul recent şi noile dotări vor readuce Duster-ul în atenţia publicului, dar va fi greu pentru SUV-ul nostru să depăşească 100.000 de exemplare vândute pe plan european în acest an, în condiţiile în care concurenţa este acerbă, iar clientela acestui segment nu e dispusă să facă mari compromisuri în materie de stil şi confort.
Per ansamblu, începutul anului 2014 este îmbucurător pentru Dacia, în luna ianuarie marca românească înregistrând cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor raportat la ianuarie 2013 (+38,1%). Totalul vânzărilor este de aproape 30.000 de unităţi, Dacia plasându-se, deocamdată, între Hyundai şi KIA.
Vânzările de maşini noi în Europa, pe mărci – ianuarie 2014: