În ultimii ani, piața de mașini la mâna a doua din România a crescut foarte mult, așa au apărut și samsarii de mașini.
Aceștia s-au prins că românii vor mașini second-hand cât mai puțin folosite, cu un număr mic de kilometri pe ceas, așa că măsluiesc kilometrajele. Astfel, mașinile părăsesc Germania cu 200.000 de kilometri, iar până în România „pierd” pe drum cel puțin 100.000, astfel clientul final crede că are în față o mașină puțin rulată.
Sunt mai multe metode de a aprecia dacă o mașină a fost condusă mai mult. Nivelul de uzură al unor componente din interior sau exterior – pedale, scaune, volan, centuri, zgârieturi, urme de accident etc, toate acestea sunt semne că mașina este mult mai veche decât pare să spună numărul de pe kilometraj.
Însă cea mai bună metodă de a afla kilometri reali este verificarea actelor de la intervalele de service, asta în cazul în care proprietarul poate furniza astfel de documente.
Pe internet au mai apărut și alte metode. Una dintre ele, care se referă la mașinile din Grupul VAG, constă în conectarea computerului mașinii la un laptop pe care se află instalat un soft ce arată numărul de kilometri parcurși de o mașină, într-o secțiune diferită decât cea înregistrată pe display-ul vizibil al mașinii.
Prin comparația celor două informații se poate afla dacă numărul afișat, corespunde cu cel furnizat de soft.
De menționat ar mai fi că această metodă, așa cum este ea redată în clipul de mai jos, are scop informativ. Nu se recomandă punerea în practică pe mașina personală.
VIDEO