Câştigătorii din anii ’90:
1990 – Citroën XM
Designul îndrăzneţ, aerodinamica excelentă şi suspensia hidropneumatică au asigurat, în 1990, titlul de Maşina Anului pentru Citroën XM. De altfel, franţuzoaica a câştigat detaşat, cu un avans de 175 de puncte în faţa modelului Mercedes-Benz SL R129.
1991 – Renault Clio
Primul Renault Clio a reprezentat o schimbare importantă în strategia celor de la Renault în ceea ce priveşte maşinile mici, francezii inspirându-se din ideile promovate de bătrânul Renault 5. Designul atrăgător, echiparea generoasă şi spaţiul interior impresionant au convins membrii juriului că Renault Clio merită titlul de Maşina Anului 1991.
1992 – Volkswagen Golf 3
Volkswagen Golf a reuşit să obţină titlul de Maşina Anului abia în 1992, la cea de-a treia generaţie. Golf 3 s-a bătut cu Opel Astra şi Citroën ZX pentru titlu şi a ieşit învingător datorită îmbunătăţirii calităţii percepute şi „maturizării” modelului, în comparaţie cu generaţia a doua.
1993 – Nissan Micra
Nissan Micra a fost prima maşină dezvoltată în Japonia care a câştigat COTY. În comparaţie cu rivalii săi, Micra a dovedit o calitate foarte bună a construcţiei, o gamă de motoare avansate şi un design plăcut.
1994 – Ford Mondeo
Prima generaţie Ford Mondeo a reprezentat un pas înainte destul de mare faţă de predecesorul său – Sierra. Punctul forte al acestui model a fost reprezentat de gama de motoare Zetec, considerate de juriu drept foarte bune. Lista de caracteristici pozitive a fost completată de dinamica bună, designul modern şi preţul competitiv.
1995 – Fiat Punto
În 1995, titlul de Maşina Anului s-a disputat între Fiat Punto şi Volkswagen Polo, dar în final italianul a ieşit victorios. Membrii juriului au acordat punte în plus pentru spaţiul interior „fantastic”, designul atractiv şi preţurile competitive.
1996 – Fiat Brava/Bravo
Designul aparte, calitatea construcţiei şi valoarea au fost punctele care au făcut ca duetul Fiat Bravo/Brava să iasă câştigător înaintea rivalilor Peugeot 406 şi Audi A4.
1997 – Renault Megane Scenic
Renault Megane Scenic a fost o prezenţă proaspătă pe piaţa auto din 1997, iar caracterul practic al maşinii a făcut ca titlul COTY să meargă din nou către francezi.
1998 – Alfa Romeo 156
Eleganţa şi comportamentul rutier foarte bun oferite de Alfa Romeo 156 au impresionat juriul COTY din 1998, care au acordat titlul către berlina italiană.
1999 – Ford Focus
Înlocuitorul lui Ford Escort – Ford Focus – a adunat 444 de puncte în competiţia din 1999, cu 172 mai multe decât ocupantul locului al doilea – Opel Astra. Designul îndrăzneţ abordat de Ford, suspensia spate şi motoarele vioaie au convins juriul că prima generaţie Ford Focus merită titlul de Maşina Anului 1999.
Câştigătorii din anii 2000, pe pagina următoare.