Berlinele de clasă medie nu mai sunt ce erau altă dată în Europa, dar nici nu putem spune că acest segment şi-ar fi pierdut mult din importanţă. Prin urmare, la Salonul Auto Frakfurt 2011 am asistat la câteva noutăţi şi în acest domeniu.
Premiera absolută se numeşte Chevrolet Malibu – vorbim de un model total nou, care va înlocui Chevrolet Epica şi va oferi un raport interesant între dimensiuni, confort la drum lung şi preţuri convenabile. Fără a fi extravagant ca şi Aveo sau surprinzător ca şi Cruze, Malibu continuă noul stil al americanilor, fiind o ofertă de luat în seamă.
Pentru a ţine pasul, japonezii de la Toyota şi spaniolii de la Seat au venit fiecare cu versiunile facelift ale modelelor Avensis, respectiv Exeo. În primul caz, Toyota Avensis facelift arată mai sobră, fără a apela la modificări estetice sau tehnice majore, în timp ce Seat Exeo facelift arată a… Audi A4 mai mult decât o făcea înaintea refreshului.
Despre Malibu putem spune că iese destul de clar învingător în faţa celorlalte două modele, în timp ce Avensis facelift se ridică peste Exeo facelift, modelul spaniolilor plătind tribut faptului că se bazează pe generaţia precedentă Audi A4, deci este dezavantajat în privinţa spaţiului.
Chevrolet Malibu vs. Toyota Avensis facelift vs. Seat Exeo facelift: 4-3-1.