11. smart ForTwo Electric vs. Toyota Prius Plug-in: 2-3
Micul smart ForTwo electric este oferit, în sfârşit, ca maşină electrică de serie şi se anunţă drept una dintre cele mai atractive oferte din punct de vedere al preţului. Cel puţin în domeniul maşinilor electrice. Totuşi, versiunea plug-in a celei mai cunoscute şi vândute maşini hibrid din lume, Toyota Prius, promite să „facă mai mulţi purici” decât piticul german, deoarece vorbim de o maşină mult mai practică pentru actualii clienţi.
12. Lexus GS450h vs. Audi A6 Hybrid: 2-1
Versiunea hibridă a berlinei japoneze de clasă mare Lexus GS450h a fost prezentată în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011. Însă germanii nu s-au lăsat mai prejos şi au răspuns cu Audi A6 Hybrid, alături de fratele mai mare de lux, Audi A8 Hybrid.
Modelul japonez se laudă cu o putere totală de 343 CP, graţie unui motor termic V6 cu o cilindree de 3,5 litri, în timp ce sistemul Audi oferă un maximum de numai 245 CP, motorul electric fiind combinat cu un motor turbo de numai 2,0 litri, în 4 cilindri. Ca performanţe, modelul japonez demarează până la 100 km/h în doar 5,6 secunde, în timp ce modelul german are nevoie de 7,3 secunde. La nivelul consumului mediu, ambele modele se situează în zona 6,4-6,5 litri/100 km, deci Lexus are un avantaj suficient.
13. Opel Astra GTC vs. Ford Focus ST: 2-3
Amatorii de hot-hatch-uri compacte au fost gratulaţi la salonul german cu două modele îndelung aşteptate. Versiunea sportivă Opel Astra GTC vine cu un design foarte dinamic şi tineresc, însă caroseria cu trei uşi încă nu este oferită sub forma OPC, motorul cel mai puternic de sub capota maşinii fiind un turbo de 1,6 litri şi 180 CP.
Ford Focus ST, în schimb, a frapat prin prezentarea a două versiuni de caroserie, însă niciuna… cu trei uşi. Focus ST, oferit în 5 uşi şi, pentru prima oară, ca break, beneficiază de un motor turbo în patru cilindri, de 2,0 litri şi 250 CP, ceea ce înseamnă performanţe mai bune. Aşa încât puterea mai mare şi caroseriile mai practice ale lui ST reuşesc să devanseze look-ul foarte reuşit al lui GTC.
14. Honda Insight facelift vs. Toyota Prius facelift: 1-2
În ambele cazuri, modificările celor două modele hibrid sunt destul de greu de observat: Honda Insight facelift are o parte frontală sensibil modificată, care arată o legătură mai strânsă cu noua Honda Civic, în timp ce Toyota Prius apelează la un „machiaj cu LED-uri. Insight anunţă emisii CO2 de 96 g/km, dar Prius reuşeşte să câştige acest duel, graţie unei valori mai mici, de 89 g/km emisii CO2.
15. Peugeot 508 RXH vs. Subaru XV: 2-1
Francezii oferă o versiune foarte interesantă a lui 508, modelul lor de clasă medie: Peugeot 508 RXH abordează tema crossover, precum Subaru Outback, dar plusează cu un sistem hibrid-diesel care îi conferă maşinii chiar şi un fel de titulatură 4×4 (motorul electric pune în mişcare roţile spate, iar dieselul HDi roţile din faţă).
Japonezii rămân în registrul mai convenţional şi au răspuns la Frankfurt 2011 nu cu un Outback hibrid, ci cu un crossover compact, bazat pe modelul compact Impreza, dar care renunţă la acest apelativ pentru unul mai simplist: Subaru XV. Motoarele sunt cele boxer cunoscute, la fel şi tracţiunea integrală Symmetrical All-Wheel-Drive. Pentru că e mai practic şi mai ecologic, modelul francez câştigă acest duel.
16. Suzuki Swift Sport vs. Volkswagen Polo R-Line: 1-0
În domeniul hot-hatch-urilor de oraş nu a strălucit cu adevărat decât japonezul Suzuki Swift Sport, acestă a doua generaţie promiţând un caracter ludic şi mai pronunţat. Totuşi, răspunsul a venit din partea viitorului fost-partener de afaceri Volkswagen, care a prezentat linia de echipare R-Line pentru Volkswagen Polo. Insuficient pentru a-i sufla coroniţa cu lauri sportivului japonez.
17. Bentley Continental GTC vs. Ferrari 458 Spider: 4-6
Cine vrea un cabriolet de rasă foarte scump, are de ales între un model cu patru locuri, motor W12 de 575 CP şi un preţ de peste 170.000 euro – noul Bentley Continental GTC, sau o sportivă cu hardtop care se pliază inedit, un V8 aspirat de 570 CP şi un preţ de peste 230.000 euro – Ferrari 458 Spider . Deci? Evident, căluţul cabrat încă mai are cu ce să-şi subjuge potenţialii clienţi.
18. Brabus Rocket 800 vs. Aston Martin Zagato: 5-5
Colecţionarii cu (prea) multă dare de mână şi gusturi exagerate au o mare dilemă. Pe de o parte, avem bestialul Brabus Rocket 800, practic un Mercedes-Benz CLS trecut pe steroizi şi care costă o jumătate de milion de euro. Pe de altă parte, Zagato a creat o ediţie specială Aston Martin V12, produsă în doar 150 de exempalre, care a câştigat trofeul Villa d’Este şi aleargă pe circuite, preţul pornind de la 368.000 euro. Maşină de bad-boy versus maşină de gentleman-driver. Ce alegeţi?
19. Citroen DS5 Hybrid4 vs. Lexus CT 200h F-Sport: 2-1
Ineditul Citroen DS5 a primit, în premieră mondială, şi o versiune de propulsie hibridă, cunoscuta deja soluţie Hybrid4 (motor diesel asociat cu un motor electric, acesta din urmă punând în mişcare roţile spate). Spre deosebire de francezi, japonezii au vrut să ne arate potenţialul pe care îl are compacta Lexus CT 200h, dar nu printr-un upgrade al propulsiei hibride, ci printr-un pachet foarte agresiv, F-Sport.
Eleganţă şi rafinament versus sportivitate şi agresivitate în domeniul maşinilor hibrid – parcă francezii sunt mai convingători în acest duel.
20. Opel Combo vs. SsangYong SUT 1: 3-0
Frankfurt 2011 a consemnat şi premiere mondiale ale unor modele utilitare. Cei de la Opel ne prezintă fratele geamăn al lui Fiat Doblo ca noua generaţie Opel Combo, în timp ce coreenii vin cu versiunea de serie a pick-up-ului SsangYong SUT1, care a debutat ca şi concept la Salonul Auto Geneva 2010. Nu credem că trebuie să mai explicăm care model va avea mai mult succes în Europa.