Deşi pentru noi segmentul monovolumelor şi van-urilor contează destul de puţin (situaţie care, cel mai probabil, se va schimba în următorii ani, datorită noilor Dacia Lodgy şi Ford B-Max), pe plan european această categorie de maşini familiste are o importanţe destul de mare.
TOP 10 2011 Monovolume şi Vanuri Mici
Opel Meriva – 127.439
Citroen C3 Picasso – 65.095
Honda Jazz – 57.414
Renault Modus – 48.383
Hyundai ix20 – 47.149
Kia Venga – 41.236
Nissan Note – 35.425
Skoda Roomster – 30.011
Toyota Verso-S – 20.647
Ford Fusion – 18.479
Caimacul îi ia Opel Meriva, la o distanţă mare de modelele plasate pe locurile 2 (Citroen C3 Picasso) şi 3 (Honda Jazz). Mai putem remarca evoluţia bună a fraţilor coreeni Hyundai ix20 şi KIA Venga, dar şi „rezistenţa eroică” a lui Ford Fusion, care încă se mai vinde suficient de bine, chiar dacă e deja un model învechit moral.
TOP 10 2011 Monovolume şi Vanuri Compacte
Renault Scenic – 161.379
Ford C-Max – 127.092
Volkswagen Touran – 118.867
Citroen C4 Picasso – 104.628
Volkswagen Golf Plus – 84.264
Opel/Vauxhall Zafira – 72.604
Peugeot 5008 – 69.954
Mercedes-Benz B-Class – 64.156
Toyota Verso – 39.183
Seat Altea – 38.086
Grosul vânzărilor din domeniul monovolumelor şi vanurilor rămâne apanajul modelelor compacte, Renault fiind perceput în continuare drept etalon, cu cele mai bune vânzări, urmărit la o distanţă destul de confortabilă de Ford C-Max şi Volkswagen Touran, modelul Ford fiind avantajat de imaginea mai fresh şi tehnologia mai nouă decât rivalul VW.
Opel Zafira a mai pierdut teren, în timp ce VW Golf Plus şi B-Class au vânzări foarte bune. Toyota Verso are o prezenţă destul de palidă, devansând cu foarte puţin modelul spaniol Seat Altea. Francezii Citroen C4 Picasso şi Peugeot 5008 se ţin bine, avantajat fiind Citroen.
TOP 10 2011 Monovolume şi Vanuri Mari
Ford S-Max – 47.575
Volkswagen Sharan – 46.194
Mercedes Viano – 28.829
Ford Galaxy – 27.371
Seat Alhambra – 17.159
Renault Espace – 15.307
Fiat Freemont – 13.651
Peugeot 807 – 6.198
Citroën C8 – 5.437
Lancia/Chrysler Voyager – 4.602
În acest subsegment, modele care înainte făceau legea se văd acum depăşite: Renault Espace, Peugeot 807 şi Citroen C8 sau Chrysler Voyeager înregistrează volume de vânzări foarte slabe. În schimb, cel mai bine vândut model din acest subsegment este, surprinzător, Ford S-Max, adică versiunea mai dinamică a lui Fort Galaxy.
S-Max devanzează cu puţin cunoscutul Volkswagen Sharan, în timp ce pe poziţia a treia dăm peste o altă surpriză: Mercedes-Benz Viano, un model mai scump şi care este perceput mai degrabă ca versiunea pentru persoane a utilitarei Vito. Într-un final, în acest domeniu lupta se dă între Ford şi VAG, primul fiind privilegiat datorită lui S-Max şi Galaxy, în timp ce Sharan şi Alhambra totalizează mai puţine vânzări.
Vezi în pagina următoare TOP 10 2011 SUV, Crossover şi 4×4