Cele mai vândute dieseluri în România

Autor: Cosmin Iordache 09 dec. 2007 Dosar & Analize

Plutonul dieselelor nemţeşti se prezintă în formaţie compactă, având ca vârf de lance Skoda Octavia, modelul din Cehia animat cu ajutorul puterii teutone.

Motorizare Putere (CP) Vânzări
Skoda Octavia
1.9 TDI 105 3.683
2.0 TDI 140 406
2.0 TDI 170 81
Skoda Octavia Combi
1.9 TDI 105 389
2.0 TDI 140 156
2.0 TDI 170 8
Total 4.723

Motorizarea cea mai cerută de către clienţi este prodigioasa şi longeviva 1,9 TDI de 105 CP.

Acest propulsor este preferat pentru fiabilitatea dovedită de-a lungul anilor, fiind implantat pe majoritatea modelelor din eşaloaneele inferior şi mediu ale grupului Volkswagen.

Din totalul vânzărilor de Skoda Octavia II, 65% au fost echipate cu acest propulsor., motorizarea mai puternică, de 2,0 litri, fiind mult mai scumpă pentru fanii TDI-ului ieftin.


Motorizare Putere (CP) Vânzări
Skoda Octavia Tour
1.9 TDI 101 3.683
2.0 TDI 140 406
2.0 TDI 170 81
Skoda Octavia Tour Combi
1.9 TDI 90 11
1.9 TDI 101 299
Total 4.480

Generaţia precedentă Octavia, codificată Tour, se vinde încă bine, având sub capotă acelaşi propulsor bestseller al generaţiei actuale, dar cu o putere, sensibil mai mică, de 101 CP.

Deloc surprinzător, succesul acestui model pe piaţa românească (şi nu numai) se datorează în special motoarelor pe motorină care, împreună cu construcţia robustă, i-au convins pe mulţi dintre cei care voiau un automobil sigur, convenabil şi cu aură teutonă.

Motorizare Putere (CP) Vânzări
VW Passat
1.9 TDI 105 953
2.0 TDI 140 2.301
2.0 TDI 170 205
VW Passat Variant
1.9 TDI 105 34
2.0 TDI 140 186
2.0 TDI 170 19
Total 3.698

Dacă spui VW Passat, spui diesel şi ai doar 8% şanse să te înşeli, pentru că în primele zece luni aproape 92% dintre modelele de clasă medie din Wolfsburg au fost pe motorină.

Pentru că vorbim de un automobil ce vizează clasa de mijloc, cel mai economic nu mai este şi cel mai dorit, TDI-ul de 2,0 litri fiind cel care a atras cele mai multe comenzi. Puterea de 140 CP şi prezenţa pe toate nivelurile de echipare au fost atuurile comerciale ale acestui motor.


Motorizare Putere (CP) Vânzări
Opel Astra Classic (5u)
1.7 DTi 80 1.159
Opel Astra Classic Sedan
1.7 DTi 80 771
Opel Astra Classic Caravan
1.7 DTi 80 635
Total 2.565

Un alt model veteran, care a scris o pagină în istoria recentă a autoturismelor pe motorină, este Opel Astra Classic cu al său 1,7 DTi.

Retras de pe pieţele vest-europene şi redenumit Classic pentru estici, cea de-a doua generaţie a lui Opel Astra îşi trăieşte glorios ultima etapă a ciclului de viaţă la noi.

Spre deosebire de Renault Clio Symbol sau Skoda Octavia Tour, pensionate de pe pieţele din Europa vestică şi refugiate în Estul mai sărac şi conservator, dieselul reprezintă doar o treime din totalul vânzărilor acestui model pe piaţa autohtonă.


Motivul pentru care românii îşi doresc un autotursim autohton pe motorină este reprezentat de economia de combustibil. Deşi preţul iniţial al unui model cu propuslor dCi este mai mare decât al unui MPI, investiţia se poate amortiza în cazul unei exploatări intense într-un interval de timp relativ scurt. Totuşi, dezavantajele dCi-urilor sunt date de cheltuielile mai mari de întreţinere şi de reparaţie, iar fiabilitatea dieselului nu mai este cea de altădată.

Motorizare Putere (CP) Vânzări
Dacia Logan
1.5 dCi 65 599
1.5 dCi 70 20.891
1.5 dCi 85 344
Dacia Logan MCV
1.5 dCi 65 3
1.5 dCi 70 8.083
1.5 dCi 85 1.150
Total 31.070
Cum era de aşteptat, cel mai comercializat model, sub capota căruia ronţăie” un diesel, este mioriticul Dacia Logan, echipat cu propulsoarele dCi de sorginte franţuzească.

Motorizările 1,5 dCi de 70 CP şi, mai nou, de 85 CP au fost comandate în 31.070 exemplare. Adică aproximativ 40% din vânzările totale Dacia Logan, atât în varianta sedan, cât şi în cea MCV, în primele zece luni.

Intrat pe piaţă începând cu luna august, noul şi mai potentul 1,5 dCi de 85 de cai a fost comandat de aproape 1.500 de clienţi, reprezentând un succes moderat pentru constructorul din Mioveni. Plusul de putere şi rafinament se dovedeşte, astfel, puţin tentant pentru cei în căutarea unui mijloc de transport ieftin şi economic.


Motorizare Putere (CP) Vânzări
Renault Megane Bicorp
1.5 dCi 80 94
1.5 dCi 85 128
1.5 dCi 100 31
1.5 dCi 105 1
1.9 dCi 120 5
1.9 dCi 130 7
Renault Megane Sedan
1.5 dCi 80 2.035
1.5 dCi 85 1.556
1.5 dCi 100 756
1.5 dCi 105 769
1.9 dCi 120 83
1.9 dCi 130 113
Renault Megane Break
1.5 dCi 80 91
1.5 dCi 85 119
1.5 dCi 100 90
1.5 dCi 105 8
1.9 dCi 120 31
1.9 dCi 130 11
Total 5.928

La capitolul automobile de import, care reprezentau până nu de mult principalii clienţi ai pompelor de motorină, cel mai vândut model este Renault Megane, cu peste 5.900 de unităţi.

Motorizările 1,5 dCi, patru la număr, cu o plajă de puteri între 80 şi 105 CP, precum şi cele de 1,9 litri, de120 şi 150 CP, au contat în proporţie de peste 60% la totalul vânzărilor Megane-ului. Cea mai solicitată este cea aflată la baza scalei puterilor şi preţurilor, fenomen ce pune un egal românesc între diesel franţuzesc, ietin şi economie.



Motorizare Putere (CP) Vânzări
Renault Clio Symbol
1.5 dCi 65 587
1.5 dCi 70 4.402
1.5 dCi 80 887
1.5 dCi 85 4
Total 5.880

Următorul în topul motorinei este Renault Clio Symbol. Acesta împarte aceleaşi motorizări economice cu amfitrionul Logan, cu precizarea că modelul din Hexagon oferă patru variante de putere: 65, 70, 80 şi 85 CP.

Românii sunt însă mulţumiţi de raportul preţ – consum – performanţă şi rămân fideli celor 70 de cai storşi din 1,5 dCi, atât pentru noul Clio III, cât şi pentru varianta în trei volume derivată din precedenta generaţie, cunoscutul Symbol.

Între variantele de bază pe benzină şi diesel ale lui Clio Symbol există o diferenţă de preţ mai mică decât în cazul Logan-ului, ceea ce explică de ce mai bine de jumătate dintre unităţile de Clio Symbol se vând cu propulsoare diesel.

Iată cum podiumul vânzărilor diesel în România este dominat, fără drept de apel, de grupul Renault-Dacia, sigla dCi reprezentând aproximativ 45% din totalul modelelor diesel care s-au vândut în primele zece luni ale anului.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide