Înainte de a enumera modelele de lux disponibile oficial în ţara noastră, aş vrea să mă refer puţin la ideea de lux.Un automobil de lux este achiziţionat de la o reprezentanţă oficială, fiind atent personalizat de client, care îl aşteaptă “cu sufletul la gură” vreme de mai mult de şase luni.
În plus, după ce a primit maşina, fericitul posesor o utilizează în scopuri nobile – “liniuţele” pe Dorobanţi în miez de noapte fiind aşadar excluse. Locul acestora este luat de vizite pe circuit, unde se dezvăluie potenţialul fiecărei maşini sport. La fel şi când vine vorba de întreţinere şi reparaţii – toate sunt făcute în centre autorizate.
Conceptul de maşină de lux este întotdeauna completat de o experienţă. Ferrari, spre exemplu, organizează în cadrul Clubului Posesorilor vizite pe circuite de Formula1. Achiziţia unei maşini de lux la mâna a doua limitează “experienţa”, la fel cum o limitează şi achiziţionarea ei dintr-o altă ţară. În loc să te bucuri de maşină, trebuie să iei în calcul inclusiv transportul până la reprezentanţă, pentru service şi revizii.
Având în vedere potenţialul pieţei de lux din România, majoritate mărcilor premium sunt deja aici. Excepţie fac Aston Martin şi câteva branduri mai exotice, precum Pagani, Spyker, Lotus şi Venturi.
Dintre cele mai scumpe 14 automobile de pe piaţa auto din România, şapte aparţin Mercedes-Benz şi diviziei Maybach, patru sunt Ferrari, iar restul de două poartă numele Bentley Brooklands şi Porsche 911 GT2.
Pentru a nu mai prelungi suspansul: cea mai scumpă maşină care poate fi achiziţionată oficial din România este Maybach 62S, cu un preţ de pornire de 440.200 de euro fără TVA. În condiţiile în care discutăm despre o limuzină de lux, cu un grad ridicat de personalizare, preţul ei poate chiar trece de 500.000 de euro. Locurile doi şi trei sunt ocupate tot de Mercedes-Benz, cu modelele SLR Roadster şi Maybach 62.
Rolls Royce Phantom, care costă 383.000 de euro, se clasează abia pe poziţia a patra, urmat, la distanţă de 3.000 de euro, de SLR Coupe.Bentley Brooklands, cel mai puternic model al constructorului britanic, importat de Porsche România, se clasează abia pe poziţia a şaptea, iar cel mai scump model Ferrari – Scaglietti 612 “One to One” ocupă locul opt (cel livrat pe piaţa locală la finele lunii iulie a avut preţul final de 320.000 de euro).
Cel mai ieftin model scump din prezentul clasament este F430 Scuderia, al cărui preţ porneşte de la 176.000 de euro.