Una dintre cele mai recente lansări din domeniul auto de la noi din ţară a avut loc la sfârşitul lui 2017. Duster, al doilea cel mai bine vândut model produs de Dacia, merita un refresh. Maşina beneficiază de echipamente opţionale prezente în premieră pe maşinile produse la Mioveni.
Noul model are aproape aceeaşi lungime şi vine cu cinci locuri, chiar dacă zvonurile spuneau că va exista şi un model cu şapte locuri. Acesta este construit pe aceeaşi platformă B0, din prima generaţie. Garda la sol a fost mărită şi a fost oferit şi un sistem de asistenţă pentru pornirea în pantă, precum şi controlul coborârii în pantă. Designul interior prezintă modificări, iar zgomotul interior a fost redus la jumătate faţă de generaţia anterioară.
Cea mai utilă opţiune este sistemul de camere exterioare pentru parcare – MultiView Camera. Acesta este format din patru camere de filmat: una în spate, una frontală şi două laterale. Ele ajută la manevra de parcare şi oferă şoferului o imagine de ansamblu a maşinii.
Începând de anul acesta, nivel de echipare Confort oferă, în standard, proiectoare ceaţă cu iluminare statică în viraj. Practic, acest sistem reprezintă versiunea accesibilă a celebrelor faruri adaptive. În acest caz, în loc ca farul să deplaseze raza de lumină, este aprins proiectorul ce iluminează în dreapta sau stânga, pentru o mult mai bună iluminare în viraje. Faza lungă dispune şi ea de asistenţă automată.
Duster vine echipat cu sistem de avertizare pentru unghi mort. Un semnal luminos în oglinda laterală anunţă şoferul despre potenţialele obstacole aflate într-o zonă pe care nu o detectează oglinzile maşinii.
Duster oferă un sistem de aprindere şi intrare fără cheie. Sistemul declanseaza automat deschiderea uşilor la apropierea şoferului. De asemenea, maşina se încuie singură atunci când şoferul se îndepartează de aceasta.
Merită reţinut că acest model vine şi cu un sistem nou servodirecţie electrică ce reduce efortul cu 35% în timpul manevrelor.
Tot printre noutăţi menţionăm că Duster are în premieră şase airbaguri. Pe lângă clasicele frontale şi laterale mai sunt şi airbagurile cortină. Tot un plus de siguranţă vine de la şasiul întărit.
La bord Duster a preluat ideea planşei de la Nissan, iar ceasurile de bord au un design nou, alături de un nou display pentru computerul de bord cu display LCD. Volanul este reglabil atât pe înălţime, cât şi în adâncime, iar acesta integrează claxonul în centru.
Sistemul de climatizare automată este o altă noutate. Acesta este pus în valoare de trei guri de ventilaţie pe mijloc pentru o mai bună aerisire a locurilor din spate.
Un ultim detaliu de precizat este ca Duster are asistenţă la coborârea pantei – Hill Descent Control, şi sistem de asistenţă la demarajul în rampă Hill Start Assist – HSA. Cei care vor să iasă cu maşina în off-road pot accesa din meniul maşinii o busolă care indică în timp real înclinarea vehiculului.