Cele mai ieftine maşini din lume

Autor: Alexandru Banu 07 feb. 2008 Dosar & Analize

4. Geely MR – 3.800 euro

Cu acest model chinezii au dorit să spargă piaţa americană, dar spre deosebire de celebrii teneşi şi gadgeturile de unică folosinţă, americanii nu au fost impresionaţi de modelul ce costă mai puţin decât combustibilul la truck-ul din faţa casei.

Totuşi, modelul are aer condiţionat, CD-player şi exclusivistul torpedo, atât de rar” pe modelele contemporane. Cu o viteză de aproape 140 de kilometri, MR este unul din cele mai rapide din gama constructorului Geely. Preţul în China este de 39.902 yuan.

5.Geely HQ SRV – 4.000 euro

Dacă situatia ta materiala nu este foarte roz (sau verde, ca în imaginea alăturată) nu înseamnă că nu poţi să îţi cumperi un crossover. În cazul în care concepţia ta asupra ce înseamnă sport şi utilitate poartă sigla Geely şi iniţialele HQ SRV, atunci ceea ce cauţi este exact modelul cu acest nume.

Cei de la Geely spun despre acest model că e unul de lux şi că poate frământa noroaiele şi escalada stâncile. Noi spunem că se va împotmoli în demarajul de la 0 la 100 km/h şi că va putea privi de la înălţime alte automobile doar prin prisma preţului, 42.000 yuan. Măcar vopseaua este un optimistă…


6. Chery A1 – 5.100 euro

Copilul din flori al aventurii de o noapte între Dodge şi Chery, este un alt automobil nou cu preţ de ocazie. Vândut în Europa de Est sub apelativul Kimo, micul model este chiar un bolid pe lângă confraţii din topul sărăciei prin prisma celor 83 de cai.

Versiunile de top au CD-player cu port USB, fiind astfel cea mai ieftină unitate de redare a pieselor tale favorite cu patru roţi şi ştergătoare. Totul va costa 53.700 yuan şi poate fi dotat chiar şi cu aer condiţionat, ca să nu faci insolaţie în sesiunile muzicale estivale.

1.Tata Nano – 1700 euro

Cel mai ieftin automobil din lume este ultra-mediatizatul Tata Nano. Lansat ca un substituient pentru mersul pe jos, sau pe două roţi pe străzile din India, sau alte ţări cu apetit pentru automobile dar resurse limitate, modelul a venit ca un uragan şi a răsturnat ierarhiile şi concepţiile asupra ce înseamnă un automobil nou ieftin.

2.500 de dolari, sau 100.000 de rupii, vor cumpăra însă doar 33 de cai, o caroserie de unică folosinţă, acelaşi confort ca într-un autobuz rural şi cam atât. Constructorul Tata face un pariu riscant şi spune despre acest model ca va îndeplini normele de siguranţă, însă uită să precizeze că este vorba de cele din India .

2.Chery QQ – 3.000 euro

Până la asaltul indian, cel mai accesibil autoturism a fost chinezul Chery QQ. Modelul nu a beneficiat de presa bună avută de Nano, ci a fost criticat pentru tehnica copy-paste Daewoo (Chevrolet) Matiz, pe care asiaticii au aplicat-o la crearea acestei citadine. Ba chiar şi numele Chery poate fi considerat o parafrazare a apelativului familiar al mărcii americane.

În spatele zâmbetului candid se ascunde un motor la fel de inocent şi boem cu 51 de cai şi cuplul unei biciclete acţionate de un copil. Preţul pentru Matiz-wannabe, 34.500 yuan. Varianta forţoasă are 61 de cai şi va reuşi să ajungă la o viteză de 100 km/h, lucru nerecomandabil pentru că modelul are rezistenţa unui carton cu ouă.

3.Suzuki Maruti 800 – 3.400 euro

Suzuki Maruti este maşina indianului obişnuit, populând străzile Indiei încă din anii 80 şi până în prezent. Cu cei 37 de cai ai săi modelul este alternativa la mersul pe jos cu spatele şi se poate compara la acceleraţie cu o placă tectonică.

Micul Suzuki poate găzdui în condiţii de conservă patru persoane adulte cu care poate „zburda” până la 120 de kilometri pe oră în intervalul dintre două ere glaciare. Preţul: 195.000 de rupii, incluzând şi bacşişul de 5000 de rupii acordat vânzătorului.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide