Cea mai scumpă şi cea mai ieftină Dacia 1100 aflate la vânzare în România
Marca Dacia are o semnificaţie deosebită români. Pentru omul de rând Dacia a fost şi râmnăne una dintre maşinile preferate. Aceasta poate fi văzută pe toate drumurile din ţară, întrucât pentru o perioadă îndelungată a fost singura marcă pe care cetăţenii o puteau achiziţiona în perioada comunistă.
Compania Automobile Dacia S.A. a fost achiziţionată de către Renault în anul 1999, însă legăturile dintre Franţa şi România datează din anul 1966.
Partidul comunist intenţiona să producă o maşină pentru clasa muncitoare. După o vizită a preşedintelui Franţei din acea vreme, autorităţile române au luat decizia de a achiziţiona o licenţă pentru viitoarea maşină de la compania franceză Renault şi au demarat construcţia celebrei uzine de la Mioveni.
Primul model scos pe porţile fabricii a fost Dacia 1100, o berlină produsă după licenţa modelului Renault 8 şi lansată în anul 1968.
Maşina avea tracţiune pe spate, motorul era amplasat în aceeaşi zonă, iar aceasta a fost produsă până în anul 1971.
Iată că ne aflăm în anul 2019, iar Dacia 1100 încă stârneşte nostalgii printre şoferi. Am vrut să vedem cu cât se mai vine un astfel de model anul acesta.
Cea mai accesibilă Dacia 1100 costă 2.000 de euro
Maşina de mai sus a fost produsă în anul 1969, are motor pe benzină cu o capacitate de 1,108 cm³ şi a acumulat până în prezent 80.000 de km.
Anunţul proprietarului este destul de ferm:
„Dacia 1100, an 1969, asigurare, cauciucuri noi plus piese de schimb – cutie de viteze, planetare, parbriz, lunetă, carburator… preţul este fix, sub banii ăştia nu pleacă de la mine!”
Cea mai scumpă Dacia 1100 disponibilă pe piaţă în 2019 costă 4.800 de euro
Maşina de faţă se vede că a aparţinut unui porprietar care a iubit-o. Este foarte bine întreţinută. A fost produsă în anul 1971, are motor de 1,100 cm³, iar pe kilometraj scrie 10.238 de km.
Anunţul de vânzare sună astfel:
„De vânzare Dacia 1100 an 1971 în perfectă stare de funcţionare. Totul original – Dinam, Carburator original Solex etc. Maşina nu necesită investiţii, şi poate parcurge orice distanţă.
Poate fi atestată ca vehicul istoric, astfel scuteşte de impozi şi rovinietă. Asigurarea este extrem de redusă. Fără combinaţii şi schimburi! Rog seriozitate.”