Ce maşini iubesc cel mai mult românii. Fanii ProMotor au votat

ProMotor anunţă rezultatele Sondajului Satisfacţiei Posesorilor de Autoturisme din România, în urma analizării de către Departamentul de Cercetare Mediafax a rezultatelor celor 10.469 de voturi strânse în timpul unei campanii de interviuri online desfăşurate în iarna anului trecut.

Cititorii ProMotor au fost rugaţi să voteze propriile lor maşini în funcţie de câteva elemente cheie: design, confort, plăcerea de a conduce, fiabilitatea, sistemele de siguranţă, tehnologiile multimedia, raportul calitate-preţ. Ei au acordat note de la 0 la 10 fiecărui element cheie. De asemenea, cititorii ProMotor au fost invitaţi să acorde note dealerilor mărcii maşinii lor, precum şi să indice care este cea mai de încredere marcă auto şi cea mai inovatoare marcă auto. În finalul interviului online, cititorii ProMotor au mai indicat şi care sunt marca şi modelul pe care doresc să le cumpere data viitoare, precum şi care este marca auto pe care şi-ar dori cel mai mult să o aibă.

Eşantionul de 10.469 de oameni este reprezentativ pentru populaţia cercetată (cei 900.000 de cititori ai site-ului ProMotor.ro, cei 530.000 de fani ai paginii de Facebook ProMotor şi site-urile partenere din reţeaua grupului Mediafax). 

Rezultatele oferă o primă imagine asupra modului în care îşi privesc românii propriile maşini: cât de satisfăcuţi sunt de achiziţia făcută şi cât de mulţumiţi sunt de fiecare dintre caracteristicile principale ale maşinii lor. De asemenea, rezultatele ne arată şi că, spre deosebire de percepţia generală cu privire la maşinile germane, românii care cumpără maşini suedeze sau japoneze sunt în general mai mulţumiţi de ele decât românii care cumpără maşini germane. Rezultatele tind să fie mai bune în comunităţile monomarcă mai mici în care maşinile noi predomină iar fanii mărcii sunt foarte activi în a-şi promova brandul cumpărat şi mai slabe în comunităţile monomarcă mai mari, în care procentul de maşini second-hand este mai mare iar implicarea fanilor nu se ridică la acelaşi nivel.

Au fost reţinute un număr de 10.469 de voturi valabile, absolut unice, iar rezultatele au fost analizate şi sintetizate de către Departamentul de Cercetare Mediafax pentru a desemna clasamentele pe mărci şi modele. În urma acestor clasamente, au rezultat următorii câştigători, luându-se în considerare doar mărcile care au strâns cel puţin 100 de voturi valide:

1. Titlul ProMotor pentru cea mai iubită marcă auto din România de către proprietari: Volvo

2. Titlul pentru design: Honda

3. Titlul pentru confort: Volvo

4. Titlul pentru plăcerea de a conduce: Honda

5. Titlul pentru fiabilitate: Honda

6. Titlul pentru siguranţă: Volvo

7. Titlul pentru tehnologii multimedia: Kia

8. Titlul pentru cea mai bună afacere auto: Honda

9. Titlul pentru marca auto cu cei mai buni dealeri: Mazda

10. Cea mai de încredere marcă auto din România: Mercedes-Benz

10. Cea mai inovatoare marcă auto din România: Mercedes-Benz

11. Cea mai căutată marcă auto din România: Volkswagen

11. Cea mai căutată maşină din România: Dacia Duster

12. Cea mai dorită marcă din România: BMW

Clasamentele detaliate pentru fiecare titlu în parte oferă o imagine mai cuprinzătoare asupra maşinilor care aduc cele mai mari satisfacţii posesorilor lor, dar şi asupra diferenţelor relativ mici între anumite mărci. Pentru aceste clasamente au fost luate în calcul doar mărcile care au strâns cel puţin 100 de voturi din partea respondenţilor din universul ProMotor şi ai grupului Mediafax.

Subliniem că este vorba de voturi acordate de către posesori propriilor lor maşini.

Puteţi urmări aceste clasamente în paginile care urmează.