Cât de bune sunt maşinile second hand de clasă compactă din Germania, conform TÜV Report 2013

Autor: Oraan Mărculescu 16 ian. 2013 Dosar & Analize

În cazul acestei ultimi categorii de vechime, Toyota Corolla îşi păstrează neştirbită reputaţia fiabilităţii, ocupând prima poziţie. Locurile doi şi trei le revin lui Golf 4 şi Audi A3, modelele concernului VAG nefiind mult în urma japonezilor, mai ales dacă luăm în considerare şi media mult mai mare a kilometrajului.

Interesant, Seat Leon stă mai bine decât Octavia, dar, pe de altă parte, Octavia rămâne, şi în acest caz, modelul cu media cea mai ridicată a rulajului. Ford Focus este cotat sensibil mai bine decât modelul Mazda 323 (cu aceeaşi platformă ca a modelului Ford), în timp ce Opel Astra îl regăsim spre finalul clasamentului.

Surprinzător faţă de celelalte clasament, Renault Megane (atât faceliftul primei generaţii, cât şi prima ediţie a celei de-a doua generaţie) este plasat la jumătatea clasamentului, foarte aproape de Octavia, lucru valabil şi pentru Citroen Xsara, cotat ceva mai bine decât Opel Astra. Ultima poziţie este ocupată de cuplul de modele italiene Fiat Bravo/Brava, cu o rată a defecţiunilor dublă faţă de a lui Toyota Corolla.

CONCLUZIE:

Aşa cum am arătat şi în analiza principală TÜV Report 2013, aceste clasamente au rol orientativ şi nu reprezintă o oglindă fidelă a fiabilităţii modelelor avute în vedere. Totuşi, putem vorbi de un instrument suficient de util pentru clienţii de maşini second hand, câtă vreme se are în vedere principiul de bază.

Adică este vorba despre statistici rezultate în urma controalelor tehnice cu ocazia inspecţiilor periodice, nu despre statistici privind toate intervenţiile şi reparaţiile maşinilor în ciclul de viaţă (adică faptul că un model are o rată mică a defecţiunilor constatate la inspecţia tehnică periodică nu exclude intervenţii costisitoare în prealabil).

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide