Clasament ”Green Engine of the Year” (”Motorul ecologic al anului”):
Deşi nu e prima oară când Fiat câştigă premiul pentru cel mai ecologic motor al anului, vorbim, totuşi, de o premieră: pentru prima dată acest trofeu este câştigat de un sistem de propulsie cu combustibil alternativ – micul turbo CNG este alimentat cu gaz metan.
Astfel, motorul cu doi cilindri reuşeşte să devină compatibil normelor de poluare Euro 6 printr-o conversie mult mai ieftină decât sistemele hibride sau motoarele strict electrice.
Motorul Anului 2013 – Green Engine, Fiat Twin Air CNG de pe tare.ro
Prin urmare, câştigătorul de anul trecut al acestei categorii, sistemul electric cu range extender al concernului General Motors (care echipează modelele Chevrolet Volt şi Opel Ampera), cade pe a doua poziţie, la doar 3 puncte diferenţă de motorizarea italienilor.
Din nou, americanii de la Tesla fac o figură bună, situându-se pe a treia poziţie şi devansând motorizări cu bune rezultate în domeniul consumului redus de carburant: micul EcoBoost Ford, precum şi diselul Euro 6 cu tehnologie Skyactiv al celor de la Mazda. În mod ciudat, sistemul hibrid plug-in al celor de la Toyota nu a reuşit să convingă juriul, obţinând un punctaj destul de slab.