Câştigătorii ”Motorul Anului 2013” – iată cele mai bune motoare la ”2013 Engine of the Year”

Autor: Adrian Mihălţianu 05 iun. 2013 Dosar & Analize

Clasament ”Green Engine of the Year” (”Motorul ecologic al anului”):

  1. Fiat 875 cmc turbo CNG, doi cilindri (Fiat Panda, 500L; Lancia/Chrysler Ypsilon) – 184 puncte
  2. GM 1.4 litri electric-benzină range extender (Chevrolet Volt; Opel / Vauxhall Ampera; Cadillac ELR) – 181 puncte
  3. Tesla full-electric (Tesla Model S) – 139 puncte
  4. Ford 999 cmc turbo, trei cilindri (Ford Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) – 137 puncte
  5. Mazda 2.2 litri Skyactiv diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) – 126 puncte
  6. Toyota/Lexus 1.8 litri electric-benzină hibrid (Toyota Plug-In Prius) – 94 puncte

Deşi nu e prima oară când Fiat câştigă premiul pentru cel mai ecologic motor al anului, vorbim, totuşi, de o premieră: pentru prima dată acest trofeu este câştigat de un sistem de propulsie cu combustibil alternativ – micul turbo CNG este alimentat cu gaz metan.

Astfel, motorul cu doi cilindri reuşeşte să devină compatibil normelor de poluare Euro 6 printr-o conversie mult mai ieftină decât sistemele hibride sau motoarele strict electrice.

Motorul Anului 2013 – Green Engine, Fiat Twin Air CNG de pe tare.ro

Prin urmare, câştigătorul de anul trecut al acestei categorii, sistemul electric cu range extender al concernului General Motors (care echipează modelele Chevrolet Volt şi Opel Ampera), cade pe a doua poziţie, la doar 3 puncte diferenţă de motorizarea italienilor.

Din nou, americanii de la Tesla fac o figură bună, situându-se pe a treia poziţie şi devansând motorizări cu bune rezultate în domeniul consumului redus de carburant: micul EcoBoost Ford, precum şi diselul Euro 6 cu tehnologie Skyactiv al celor de la Mazda. În mod ciudat, sistemul hibrid plug-in al celor de la Toyota nu a reuşit să convingă juriul, obţinând un punctaj destul de slab.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide