Care sunt, de fapt, diferențele de dimensiuni între BMW Seria 3 și BMW Seria 3 GT
BMW Seria 3 GT (Gran Turismo) a fost lansată în 2013 ca o versiune mai practică în gama Seriei 3, realizată după rețeta Seriei 5 GT prezentată în 2009. Iată care sunt, de fapt, diferențele de dimensiuni între BMW Seria 3 și BMW Seria 3 GT.
BMW a înțeles dintotdeauna conceptul de familie, ca de altfel toate brandurile germane, astfel că gama bavareză a inclus versiuni practice ale modelelor lor cu performanțe sportive. Este vorba de break-urile comercializate sub denumirea Touring în cadrul gamelor Seria 3 și Seria 5. Conceptul modelelor Gran Turismo (nicio legătură cu celebrul joc de PlayStation) a fost să ofere o alternativă mai practică la versiunile în trei volume fără a sacrifica designul emoțional în favoarea unui look utilitar, ca în cazul break-ului.
Dacă Seria 5 GT a avut mai multe în comun cu Seria 7 decât cu Seria 5, pentru Seria 3 GT bavarezii au adoptat o rețetă mai puțin costisitoare. Astfel, platforma tehnică a fost cea cu ampatament mărit a modelului LWB comercializat în China. BMW Seria 3 GT (F34) a fost prezentat la Salonul de la Geneva din 2013 și se află încă în oferta BMW, după o actualizare consistentă în 2016 (cu toate că ieșirea din fabricație se află la numai o lună distanță). Succesul moderat al acestei versiuni de caroserie a făcut ca ultima generație (G20) a Seriei 3 să nu mai prevadă un înlocuitor pentru versiunea Gran Turismo.
Cum diferă ca dimensiuni BMW Seria 3 și BMW Seria 3 GT?
Fiind realizată pe o platformă mai lungă, cu un ampatament mai mare cu 11 cm decât al Seriei 3 Sedan (F30), Seria 3 GT își eclipsează fratele în ceea ce privește dimensiunile exterioare. Versiunea cu hayon a Seriei 3 este cu 20 cm mai lungă și cu aproape 8 cm mai înaltă – o schimbare importantă de proporții.
Față de Seria 3 Sedan, versiunea Gran Turismo este capabilă să ofere trei locuri normale pentru pasagerii din spate. În termeni de portbagaj, acolo unde ar trebui să strălucească Seria 3 GT, acesta este de 520 de litri cu toate locurile ocupate și poate ajunge la 1.600 de litri după rabatarea banchetei. Prin comparație, sedanul Seriei 3 dispune de un volum al portbagajului de 480 de litri, în timp ce breakul are un volum util cuprins între 500 și 1510 litri. Aparent, mai mult decât suficient pentru cei mai mulți clienți ai Seriei 3.
De ce nu s-a vândut BMW Seria 3 Gran Turismo?
Dacă este să citim comunicatul celor de la BMW, Seria 3 GT ar fi trebuit să combine într-o manieră fericită caracterul sportiv al Seriei 3 Sedan cu eleganța unui coupé și versatilitatea unui break. După cum se pare, clienții mărcii nu au văzut nimic din toate acestea în Seria 3 GT, astfel că succesul nu a fost cel scontat. Cifrele de vânzări modeste au dus la eliminarea modelului pentru generația G20 a lui BMW Seriei 3. Nu a ajutat nici faptul că Seria 3 GT a fost cu cel puțin 5.000 de euro mai scumpă decât versiunea Sedan.
Actualul Seria 3 GT va mai fi produs doar până în iulie, astfel că, dacă sunteți fani ai modelului, ați face bine să vă grăbiți să cumpărați unul, cât încă se mai produce. Cine știe, poate peste 50 de ani se va dovedi a fi un model clasic destul de rar și valoros.