Bōsōzoku, rebelii Japoniei

Autor: Andrei Ştirbu 24 aug. 2015 Dosar & Analize

Sursa principală de inspiraţie a maşinilor Bōsōzoku a fost reprezentată de cursele Super Silhoutette din Japonia anilor ’80 – similare DTM-ului european. Între 1989 şi 1983, Nissanurile Skyline, Silvia, Bluebird sau Violet au încins Fuji Speedway în competiţia naţională de turisme a Japoniei. 

Skyline, în acţiune

Lista de restricţii era destul de mică – atâta timp cât maşina îşi păstra motorul original, puteai să faci ce vrei tu cu el. Iar lumea şi-a dat toată silinţa: maşinile sufereau supraalimentări serioase, până la 570 de cai-putere, ajungând să fie mai puternice decât monoposturile de Formula 1 ale vremii. Având în vedere acest detaliu, kitul aerodinamic exagerat nu pare atât de nelalocul său…

Aşa arată Bōsōzoku, în formă nediluată, pe maşini

Impresionaţi de ceea ce demonstrau Super Silhouetteurile pe circuit, unii dintre membrii Bōsōzoku, iubitori de maşini, au preluat tematica estetică. Pe lângă cei puţini membri Bōsōzoku au fost şi mulţi pasionaţi auto, aici începând disocierea între Bōsō-zoku (gaşcă violentă) şi zoku-sha (gaşcă auto). Aşadar, de la rebeliune fără cauză, pe două roţi, s-a ajuns la manifest cultural, pacifist, pe patru roţi. 

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide