Dorinţa francezilor de a
reveni în domeniul berlinelor de clasă mare poartă denumirea
Citroen C6 – deşi ca exerciţiu este o propunere
care atrage atenţia, din punct de vedere comercial nu putem vorbi
de un succes şi nicidecum de o concurenţă serioasă pentru
BMW Seria 5.
Berlina franceză are dimensiuni ceva mai generoase decât
Seria 5 E 60, însă portbagajul este mai mic cu 100 de
litri (compromis datorat designului sofisticat). Citroen C6 are în
ofertă doar 3 motorizări, ale căror preţuri de bază se dovedesc mai
mari decât versiunile corespondente de la BMW – explicaţia ţine,
însă, de nivelul de echipare standard mult mai bogat al
berlinei franceze, BMW Seria 5 fiind mai scump la un nivel
similar de dotări.
Citroen C6 mizează strict pe eleganţă şi confort, bazându-se pe
inedita suspensie hidropneumatică, însă nu oferă versiuni
cu tracţiune integrală sau o variantă de caroserie break.
Cât despre un concurent pentru BMW M5, nici nu poate fi vorba de
aşa ceva.
Concluzie: Citroen
C6 se adresează unei clientele destul de reduse, nefiind un
concurent puternic pentru BMW Seria 5. Aşa încât nici
următoarea generaţie a bavarezilor nu trebuie să se teamă de
francezi, care se pare că nu vor mai oferi un urmaş pentru C6.
Nu uita,
primele impresii despre noul BMW Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!