Germanii de la Audi sunt,
practic, principalul concurent pentru BMW Seria
5, mizând foarte mult pe latura dinamismului, mai ales
în condiţiile în care, în ultimul deceniu, imaginea Audi a evoluat
foarte mult.
Actuala generaţie Audi A6 este pe final
de carieră, însă următoarea generaţie va apărea la un an
distanţă faţă de BMW Seria 5 F10. Audi A6 oferă două versiuni de
caroserie, sedan şi break (numită Avant), dar şi un model
crossover derivat de succes, Audi Allroad (căruia BMW a preferat să
îi răspundă cu BMW X6, nu cu un Seria 5 Touring
crossover).
Un rival din partea Audi
pentru BMW Seria 5 Gran Turismo nu vom avea, existând,
totuşi, zvonuri despre un viitor Audi A7, un frate mai mare al lui A5 Sportback, bazat pe platforma viitorului
Audi A6.
Audi A6 este o berlină mai mare decât actualul BMW Seria
5, fiind mai lungă cu 8 cm, iar portbagajul are cu 26 de
litri mai mult decât berlina bavareză. Totuşi, ampatamentul lui A6
este cu 4 cm mai mic decât al Seriei 5. La nivelul designului, Audi
A6 reuşeşte să rămână de actualitate, chiar dacă stilul mai sobru
îşi arată vârsta, în timp ce interiorul este mult mai bogat (sau
aglomerat) decât cel al Seriei 5.
În privinţa motorizărilor,
gama actuală de propulsoare pe benzină este similară cu cea
a lui BMW Seria 5, cu diferenţe minime de performanţă. La
nivelul preţurilor diferenţele dintre cele două modele sunt foarte
mici – cu excepţia versiunii de bază, restul motorizărilor sunt
sensibil mai scumpe decât BMW Seria 5.
Dacă ne referim la motoarele diesel, din nou putem vorbi de
diferenţe foarte mici de performanţe şi preţuri în cazul a trei
dintre propulsoare. Diferenţa majoră apare în cazul
dieselului de bază, de pe A6 2.0 TDIe, care are un preţ
mai mic decât al celui mai ieftin Seria 5, 520d. Însă Audi A6 nu
oferă un diesel pe măsura puternicului 535d, bavarezii păstrându-şi
imaginea de cea mai puternică berlină diesel de clasă mare.
Audi îşi ia
revanşa în domeniul versiunilor de top, unde îi opune lui BMW M5
două versiuni, S6 şi potentul Audi RS6, o adevărată maşină racing
disimulată sub haine business. Interesant, M5 este încadrat
suficient de bine şi ca performanţe, şi ca preţ între cele două
versiuni vârf de gamă ale lui Audi A6 – însă viitorul BMW M5 va
trebui să fie un rival mult mai apropiat de RS6.
Audi oferă sistemul propriu de tracţiune integrală
„quattro” pe nu mai puţin de 7 versiuni de motorizare,
dintre care 5 pe benzină şi 2 diesel. Quattro este, de altfel,
dotare standard pentru 4 dintre motorizările pe benzină, dar şi
pentru dieselul de top 3.0 TDI.
Concluzie: chiar dacă
noul BMW Seria 5 va fi mai evoluat decât actualul Audi A6, este
important de reţinut că noua generaţie A6 va apărea doar un
an mai târziu, deci rămâne de urmărit lupta foarte strânsă
dintre aceste modele germane.
Nu uita, primele impresii despre noul
BMW Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!