BMW Seria 5 primeşte răspuns şi din
partea celui de-al doilea constructor auto suedez, prin
Volvo S80, o maşină cu un design modernizat,
dar care nu renunţă la sobrietate şi eleganţă.
Din punct de vedere dimensional, Volvo S80 este la
aceleaşi cote cu actualul BMW Seria 5, oferind ceva mai
puţin spaţiu pentru bagaje. De asemenea, faţă de precedenta
generaţie suedeză, noul Volvo S80 este oferit strict în
versiunea de caroserie sedan, un break nefiind oficial în
planurile constructorului suedez.
Gama de motorizări este foarte
largă, numărând 5 propulsoare pe benzină şi 4 diesel,
adică o ofertă pentru toate gusturile. Motorizarea pe benzină de
bază este cea mai puţin potentă oferită pe o maşină din această
clasă, având doar 145 CP. Însă restul motoarelor pe benzină au
puteri între 231 CP şi 315 CP, vârful de gamă fiind V8-ul
de 4,4 litri, rival direct pentru BMW 540i.
Şi în domeniul diesel, Volvo S80 acoperă bine cerinţele
potenţialilor clienţi: motoarele de bază sunt economicul 1.6 DRIVe,
de numai 109 CP, alături de un diesel de 2.0 litri şi 136 CP.
Celelalte două dieseluri, 2.4D şi D5, rivalizează în mod
direct cu BMW 520d şi cu BMW 525d.
Din păcate, nu există, deocamdată, o
versiune sportivă cu indicativul R, care să se apropie cât de cât
de BMW M5. În schimb, nu lipsesc versiunile dotate cu
tracţiune integrală, indicativul AWD fiind oferit standard
pentru motoarele pe benzină de pe versiunile T6 şi V8 şi opţional
pentru dieselul D5.
Concluzie:
Volvo S80 este un rival corect pentru viitorul
BMW Seria 5, adresându-se unei clientele relativ sobre
şi care pune accentul pe stil mai mult decât pe performanţa sau
imaginea puternică a bavarezului.
Nu uita,
primele impresii despre noul BMW Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!