Mercedes
Benz este, fără îndoială, concurentul Number One pentru BMW, iar
BMW Seria 5 are de înfruntat noua generaţie
Mercedes Clasa E, care, în primul rând, vine cu un
aspect mai sobru.
Mercedes Clasa E oferă nu mai puţin de trei tipuri de
caroserii (sedan, break şi coupe), urmând ca în 2010 să
apară şi versiunea cabriolet. Tot pe baza Clasei E va fi realizat
şi urmaşul coupe-ului cu patru uşi,
Mercedes CLS, care este de aşteptat să fie o propunere cu mai
mult succes decât
BMW Seria 5 Gran Turismo.
În
mod interesant, noul Mercedes Clasa E nu excelează în ce priveşte
dimensiunile, având un gabarit foarte apropiat de al
actualului BMW Seria 5 – totuşi, portbagajul este ceva mai
spaţios, cu 20 de litri.
La nivelul designului, cei de la Mercedes au preferat
sobrietatea, mai ales în ce priveşte amenajarea
interiorului, astfel că Mercedes Clasa E este foarte diferită de
BMW Seria 5.
Nu şi la nivelul motorizărilor, unde este oferită o gamă
foarte largă: 8 motoare pe benzină şi 4 diesel, cu puteri între 136
şi 525 CP. În România nu sunt oferite versiunile pe
benzină CGI (Stratified-Charged Gasoline – sistem de alimentare cu
injectoare piezoelectrice şi ardere controlată), care rivalizează
cu versiunile de intrare BMW 520i şi 523i, oferind puteri mai mari
şi consumuri mai mici.
Restul
motoarelor pe benzină se dovedesc un răspuns direct propulsoarelor
BMW, cu un uşor avantaj pentru marele V8 de 5,5 litri şi 388 CP,
dar cu unul ceva mai mare pentru versiunea de top
E 63 AMG, al cărei motor V8 aspirat dezvoltă 525 CP faţă de 507
CP în cazul V10-lui de pe BMW M5.
La nivelul motoarelor diesel, Mercedes Clasa E are o gamă
similară cu a lui BMW, însă şi aici se repetă situaţia întâlnită la
Audi: BMW 535d nu găseşte un rival direct în gama Mercedes, în
schimb Clasa E are, ca intrare, un motor diesel de 136 CP,
foarte economic (care, din păcate, nu este oferit şi pe
piaţa noastră).
Mercedes
oferă sistemul de tracţiune integrală 4MATIC pe două
versiuni pe benzină, E 350 4MATIC şi E 500 4MATIC, dar şi pe una
diesel, E 350 CDI 4MATIC, având un răspuns pentru sistemul xDrive
al lui BMW Seria 5.
Sistemul 4MATIC este, de asemenea, disponibil şi pentru
versiunea break,
Mercedes Clasa E Estate având, la ora actuală, cel mai mare
portbgaj din clasa lui (un record pe care nu credem că
viitorul Seria 5 Touring vrea neapărat să-l doboare).
Concluzie:
Mercedes Clasa E va rămâne un concurent redutabil
pentru noul BMW Seria
5, fiind un model foarte nou şi cu un capital de
imagine extraordinar. De fapt, Mercedes este printre puţinii
constructori auto din lume capabili să ţină piept concurenţei
tehnologice impuse de BMW.
Nu uita, primele impresii despre noul BMW
Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!
VEZI AICI
INFORMAŢIILE ŞI IMAGINILE CU NOUL BMW SERIA 5 F
10
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
La momentul
actual, BMW Seria 5 este
foarte bine poziţionată în clasa mare, atât ca aspect
(exterior şi interior), cât şi în ce priveşte oferta de motorizări
şi preţurile. Însă concurenţa, la acest nivel, este acerbă, mai
ales dacă ne referim la rivalele germane Audi A6 şi Mercedes Clasa E.
Actuala generaţie, BMW Seria 5 E 60, are două versiuni de
caroserie, berlină şi break, iar motorizările sunt în număr
total de 11: ;apte pe benzină şi patru diesel, adică o
ofertă foarte bogată.
BMW 520i este cel mai mic motor disponibil pe Seria 5, având
patru cilindri şi 170 CP. Urmează trei motoare cu şase cilindri, cu
puteri de 190 CP (523i), 218 CP (525i) şi 272 CP (530i), iar pentru
pretenţioşi sunt oferite două V8-uri: 540i de 306 CP şi 550i de 367
CP. Cel mai puternic motor pe benzină este cel de pe BMW
M5, un V10 de 507 CP, oferit atât pentru sedan, cât şi
pentru versiunea Touring.
Motorul diesel de bază are 4
cilindri şi 177 CP, fiind disponibil pentru 520d. Celelalte trei
motoare diesel au 6 cilindri în linie şi oferă puteri mari, de 197
CP (525d), 235 CP (530d) şi 286 CP (535d), ultima variantă
fiind, la momentul actual, cel mai puternic diesel cu şase cilindri
din clasa mare.
BMW Seria 5 oferă sofisticatul sistem de tracţiune integrală
xDrive pentru nu mai puţin de patru
motorizări: două pe benzină (525i xDrive şi 530i xDrive)
şi două diesel (525d xDrive şi 530d xDrive), atât în cazul
caroseriei sedan, cât şi în ceea ce priveşte Touring. BMW Seria 5
are preţuri care pornesc de la 37.000 euro pentru versiunile pe
benzină, respectiv 39.151 pentru versiunile diesel, în timp ce BMW
M5 are un preţ de 97.104 euro.
Înlocuirea actualei generaţii cu noul BMW Seria 5 mai are o semnificaţie
importantă pentru BMW: codificarea internă nu va mai folosi
litera E, ci litera F, noul BMW Seria 5 având codul
F10.
Dar să vedem, pe următoarele pagini, care sunt
concurenţii lui BMW Seria 5 şi ce atuuri au (sau nu)
aceştia.
Nu uita, primele impresii despre noul BMW
Seria 5 F10 în data de 24 noiembrie!