Marca de prestigiu a concernului
Toyota a aplicat acelaşi procedeu ca şi Infiniti, dar cu nişte ani
în avans: după ce şi-a câştigat o excelentă reputaţie peste Ocean,
Lexus a început construcţia imaginii în Europa, intrând în
competiţie directă cu BMW.
Lexus GS este o berlină de clasă mare,
impozantă, dar cam la acelaşi nivel cu actualul BMW Seria 5
E60 ca dimensiuni şi spaţiu interior. Imaginea acestui
model este la cote foarte reduse comparativ cu Seria 5, însă
japonezii se bazează pe o clientelă care apreciază stilul mai puţin
opulent pe care îl afişează GS, în condiţiile unui lux interior la
cote foarte înalte.
Astfel că Lexus
GS nu oferă nici versiune de caroserie break, nici tracţiune
integrală, nici motorizări diesel. În schimb, este
singurul model de clasă mare în acest moment care poate fi echipat
cu propulsie hibridă, prin versiunea Lexus GS450h, cu un
preţ la nivelul lui BMW 540i, în condiţiile în care oferă
o putere mai bună şi un consum mai mic.
Restul motorizărilor pe benzină sunt o idee sub ceea ce oferă
BMW 530i sau bmw 550i, însă Lexus GS îşi ia revanşa prin
nivelul foarte bogat şi luxos de echipare.
Concluzie: Deşi nu
este un concurent chiar aşa de important, Lexus GS va fi o
alternativă mai mult decât interesantă la noul BMW Seria 5, japonezul
adresându-se mai mult clientelei conservatoare şi cu afinitate
pentru maşinile japoneze. Deocamdată, rămâne singurul model cu o
versiune de propulsie hibridă, viitorul BMW Seria 5 urmând a oferi
un răspuns mai târziu.
Nu uita, primele impresii despre noul
BMW Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!