Singurul
model din afara Germaniei care se poate măsura cu noul BMW Seria 5
este
Jaguar XF, o berlină de clasă mare modernizată şi cu
multe atuuri.
Principalul atu ţine de design, un amestec de modern şi clasic,
cu proporţii foarte generoase – XF este mai spaţios decât
actualul BMW Seria 5, de exemplu, deşi portbagajul este
sensibil mai puţin încăpător.
În privinţa motorizărilor, Jaguar XF nu face rabat de la
performanţă, afişând puteri peste 200 CP. Principial,
variantele pe benzină corespondente pentru BMW 525i sau 550i sunt
mai potente, în condiţiile unor preţuri similare. Nici în domeniul
diesel Jaguar XF nu se dezminte, fiind singurul model care poate
face faţă celui mai puternic diesel BMW 535d prin versiunea S de
275 CP a dieselului de 3,0 litri.
Dacă
vorbim de superperformanţă, aducem în discuţie versiunea
Jaguar XFR, al cărei V8 dotat cu compresor reuşeşte să fie
chiar puţin mai puternic decât V10-le lui M5, rivalizând
cu acesta şi în privinţa comportamentului sportiv. Dacă mai
contează la acest nivel, unde maşinile costă puţin sub 100.000
euro, XFR e mai ieftin decât M5 cu aproape 5.000 euro. Deci benzina
pe câteva luni…
Faţă de BMW Seria 5, Jaguar XF nu oferă o versiune
break, dar nici tracţiune integrală. De asemenea, mizează
doar pe versiuni de prestigiu, preţurile pornind din jurul valorii
de 50.000 euro – în timp ce BMW Seria 5 are versiuni de bază care
costă sub 40.000 euro.
Concluzie:
Jaguar XF este o prezenţă cu multă individualitate şi se dovedeşte
un răspuns foarte coerent dat lui BMW Seria 5. Noul BMW Seria 5
va propune, cel mai probabil, motorizări mai potente şi un nivel
crescut al comportamentului rutier, însă Jaguar XF putem
spune că se numără printre alternativele mai mult decât
interesante.
Nu uita,
primele impresii despre noul BMW Seria 5 F10 în data de 24
noiembrie!