BMW sărbătoreşte 40 de ani de maşini electrice
În 1972, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Munchen, BMW a prezentat două modele experimentale cu propulsie electrică, folosite ca maşini de asistenţă pentru proba de maraton.
Proiectul demarat în 1969 presupunea convertirea celor două modele BMW 1602 prin înlocuirea componentelor grupului motopropulsor convenţional cu elemente din domeniul electric.
Astfel, motorul electric, dezvoltat de Bosch, dezvolta o putere maximă de 32 kW (circa 43 CP), cântărea 85 de kilograme şi era răcit de un termostat de 140W. Puterea era transmisă roţilor spate, iar cele 12 baterii cu plumb, de 12V, erau de origine Varta şi erau plasate sub capota din faţă (motorul fiind plasat în locul cutiei de viteze manuale).
Pachetul de baterii cântărea 350 kg şi putea fi schimbat într-un timp foarte scurt cu un pachet de baterii proaspăt încărcate. Autonomia maximă a maşinii se cifra la 60 km (dacă se rula constant cu 60 km/h), iar viteza maximă era de 100 km/h.
Inginerii bavarezi au conceput încă de atunci un sistem de regenerare a energiei la decelerare – adică motorul putea prelua rolul de generator la frânare sau încetinire, pentru a încărca bateriile.
În 1975, a fost rândul lui BMW LS Electric, prototip care folosea un nou motor electric Bosch, precum şi un pachet cu numai 10 baterii Varta, care beneficiau de noua tehnologie Aquamatic.
Mai important era faptul că bateriile lui BMW LS Electric puteau fi încărcate de la o priză, printr-un cablu, încărcarea totală durând 14 ore – la 1602 Electric nu era prevăzută această posibilitate, ci doar înlocuirea bateriilor.
Următorul proiect de maşină electrică BMW a fost lansat în 1987 – pe pagina următoare