O dată cu noul Mini E, grupul BMW se poate spune că s-a lansat în producţia de serie a maşinilor electrice – nu mai puţin de 600 de exemplare Mini E au fost produse, maşini care au fost vândute în cadrul unui program pilot unor clienţi din SUA şi Europa, aleşi după anumite criterii.
Rolul lui Mini E este de a testa în condiţii reale performanţele, dar şi fiabilitatea sistemelor electrice dezvoltate de BMW, însă nu de către ingineri, ci chiar de către utilizatorii finali, datele astfel obţinute contribuind la îmbunătăţirea tehnologiei care se va regăsi pe viitorul BMW i3.
Modelul Mini E este echipat cu un motor electric asincron, foarte puternic, având o putere maximă de 150 kW (circa 204 CP), iar bateriile de 35 kWh sunt de tipul litiu-ion, cântărind 260 kg.
Mini E afişează, aşadar, performanţe excelente: demaraj 0-100 km/h în doar 8,5 secunde şi o viteză maximă de 152 km/h, în timp ce autonomia totală se cifrează la 250 km în condiţii ideale.
Încărcarea bateriilor se poate realiza în doar 2,5 ore prin intermediul unui nou charger denumit ”wall box” şi care a fost livrat clienţilor împreună cu maşina.
Cel mai recent prototip de maşină electrică BMW îl vedem pe ultima pagină.