La
seminarul ţinut la Munchen, BMW ne-a arat un pic din viitorul
model. Mai precis revoluţia pe care vor să o facă în procesul de
fabricaţie. Pentru a rezolva problema greutăţii, BMW vrea
să folosească aluminiu şi CFRP. În plus noua caroserie va folosi un
concept nou numit „LifeDrive”. Acest concept constă în două
elemente separate. Un şasiu din aluminiu ce va adăposti bateriile
sub podeaua maşinii şi o caroserie din fibră de carbon ranforsată
cu o matriţă de plastic (răşină). Pe scurt CFRP. Este un material
extrem de uşor dar foarte rezistent. Rezistă la coroziune şi
solvenţi organici. În plus, rezistă foarte bine la fluctuaţile de
temperatură.
BMW foloseşte deja fibra de carbon pe modelul performant
M3. Acesta oferă opţiunea unui plafon de carbon pentru a
salva din greutate. Plafonul din fibră de carbon este cu 50% mai
uşor decât cel din oţel.
BMW
a experimentat mult cu acest material. Am văzut inclusiv un BMW X5
de primă generaţie cu caroseria integral fabricată din CFRP. A fost
testat extensiv în toate condiţiile de utilizare şi a rezistat
excelent. Acum BMW testează o caroserie dummy pentru MeagaCity
Vehicle. Acesta a fost supusă unor crash teste şi a rezistat foarte
bine la toate testele de impact. CFRP are capacitatea de a absorbi
impactul datorită structurii gen matriţă. Partea mai slabă este că
orice piesă distrusă de un impact nu poate fi reparată ci trebuie
înlocuită. Mai este şi chestiunea preţului pe care BMW a refuzat să
o discute. O piesă fabricată din CFRP este aproximativ de zece ori
mai scumpă decât una fabricată din oţel. Însă BMW îşi produce deja
intern materialul compozit şi lucrează intens la scăderea
costurilor şi integrarea în producţie de masă a CFRP-ului.
MegaCity Vehicle este viitorul în domeniul automobilului
de oraş. BMW crede că oraşele viitorului vor fi populate de maşini
mici, electrice şi silenţioase. Iar acest viitor nu este foarte
departe…