Dezvoltarea
unui automobil electric BMW a început de ceva vreme. Proiectul i,
cum este cunoscut intern, a fost lansat în 2007 şi studiază
posibilităţile crearii unei mobilităţi personale sustenabile.
Rezultatul este MegaCity Vehicle sau MCV. Un vehicul urban
cu emisii poluante zero dar modern şi perfect adapat mediului
urban. În plus, noul model trebuie să păstreze intacte
caracteristicile oricărui model BMW. Acest automobil al viitorului
va trebui să fie uşor şi suficient de mic pentru a se descurca bine
în oraş.Iar pentru asta, BMW este gata să folosească materiale
revoluţionare.
Dar să o luam cu începutul. Prima fază a
dezvoltării este MINI E. Modelul MINI electric a fost parte
dintr-un proiect de dezvoltare a propulsorului electric şi de
învăţare a obiceiurilor unui viitor proprietar de automobil
electric. Astfel, un motor electric şi acumulatori au fost montate
pe actualul MINI rezultând o maşină de 204 CP. Cu o autonomie de
150 km, MINI E a fost împrumutat unor clienţi selectaţi în marile
metropole ale lumii: New York, Los Angeles, Londra, Berlin.
Rezultatele au fost extrem de încurajatoare. BMW spune că 90% din
participanţii la acest studiu nu au găsit autonomia lui MINI E prea
mică. Nici timpul de încărcare a bateriilor nu li s-a părut prea
lung. De fapt, spune BMW, obiceiurile unui proprietar de MINI E nu
sunt diferite de cele ale unui conducător de MINI Cooper sau BMW
116i. Acest studiu a arătat că MCV va trebui să aibă o autonomie
puţin mai mare pentru
a satisface 100% cerinţele unui viitor proprietar.
Am condus de două ori MINI E. Prima dată la
prezentarea iniţială a acestui model şi acum la prezentarea
primelor schiţe cu MCV. Este incredibil de agil, cuplul fiind
disponibil de la zero. Acceleraţia şi mai ales reprizele sunt
excelente. Singurul lucru cu care trebuie să te obişnuieşti este
lipsa sunetului motorului. Şi cu faptul că maşina frânează din
momentul în care ai luat piciorul de pe acceleraţie. Pentru o primă
încercare în domeniul vehiculelor electrice, MINI E este un
automobil reuşit.
BMW ActiveE concept este o continuare logică a studiului MINI E.
Bazat pe un BMW seria 1, noul automobil electric foloseşte
de data această un motor electric şi o unitate de control
inteligentă create în totalitate de BMW. Motorul electric
dezvoltă 170 CP şi un cuplu de 250 Nm. Energia este stocată în
acumulatori de tip Li-Ion ce oferă modelului ActiveE o autonomie de
aproximativ 160 km. ActiveE are patru locuri şi spaţiu decent
pentru bagaje spre de deosebire de MINI E care oferea doar două
locuri şi aproape nici un pic de spaţiu pentru bagaje. Componentele
grupului propulsor sunt gândite pentru MCV, iar ActiveE oferă o
platformă ideală de testare.
Ultimul
pas va fi MegaCity Vehicle. Va fi disponibil pe piaţă în 2013 şi va
fi vândut sub un brand al grupului BMW. Primele schiţe oficiale au
fost prezentate chiar de Adrian van Hooydonk, şeful departamentul
de design BMW.