BMW Group: profit de 9.4% în 2013. Un adevărat desant pregătit pentru 2014
BMW Group a vândut, în 2013, un număr de 1,96 milioane de automobile şi 115.215 motociclete, conform datelor oficiale date publicităţii astăzi. Având în vedere marja de profit înainte de taxe de 9.4%, grupul a realizat un profit de 7,91 miliarde de euro (5,34 miliarde de euro net), păstrând poziţia de lider în segmentul premium. Cifra de afaceri a ajuns la 76,058 de miliarde de euro, cu -1% mai mică decât în 2012, dar profitul înainte de taxe a crescut cu 1,4% faţă de anul trecut, în timp ce profitul net a crescut cu 4,5%. Sunt valori record pentru grupul BMW, semn că investiţiile efectuate în anii trecuţi au dat roade.
BMW i8 este pus la loc de cinste, hibridul fiind vârful de lance al noului business electric BMW
2014 anunţă un an şi mai interesant pentru bavarezi, având în vedere numărul de modele noi lansate în 2013, dar şi cele aşteptate în acest an: 12 modele noi şi 4 modele cu facelift. Ţinta BMW este să producă peste 2 milioane de maşini în 2014, dar şi să ofere dividende acţionarilor săi, un lucru destul de rar în industria auto. De remarcat este şi faptul că în 2013 cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea noilor tehnologii şi modele au crescut cu 21,3%, la 4,79 miliarde de euro, grupul alocând 6,3% din cifra de afaceri pentru a dezvolta viitoarea generaţie de modele. Acest lucru se va reflecta în consolidarea poziţiei BMW ca lider al segmentului premium în următorii ani, speră oficialii companiei.
Defalcate pe mărci, cifrele oficiale BMW ne permit să observăm o creştere cu 7,5% a vânzărilor de automobile BMW (1.655.138 unităţi), o creştere cu 1,2% a vânzărilor de automobile MINI (305.030 unităţi), precum şi o creştere sănătoasă de 1,5% a vânzărilor de Rolls-Royce (3.630 unităţi). Producţia totală de maşini s-a ridicat la 1.699.835 de unităţi BMW, 303.177 unităţi MINI şi 3.354 unităţi Rolls-Royce.
Printre cele mai vândute modele ale BMW se numără BMW Seria 3 (creştere de 23%, la 500.332 unităţi), BMW Seria 5 (creştere de 2.2%, la 366.992 unităţi), BMW X1 (creştere de 9.2%, 161.353 unităţi), BMW X3 (157.303 unităţi, creştere de 5%), BMW X5 (107.231 unităţi, fiind la final de generaţie, scădere de -1.2%), sau BMW Seria 6 (creştere de 19.4%, la 27.687 unităţi).
Noul MINI va fi un vârf de lance al creşterii vânzărilor grupului BMW în 2014
MINI hatchback s-a vândut în 128.498 de unităţi, în ciuda faptului că se afla la final de generaţie (scădere de -2.3%), în timp ce MINI Countryman a rămas la nivelul anului trecut, cu 101.897 unităţi, iar noul MINI Paceman s-a vândut în doar 14.687 unităţi. Noua generaţie de MINI ar trebui să învigoreze puternic aceste cifre în 2014.
Pentru Grupul BMW, cea mai importantă piaţă rămâne cea europeană, cu 859.546 unităţi în 2013, urmată de piaţa asiatică, cu 578.678 unităţi (391.713 unităţi aparţin Chinei), şi de cea americană (cele două Americi), cu 463.822 unităţi, din care 376.636 unităţi vândute în SUA.
Grupul BMW vinde circa 40.000 de unităţi în Rusia, şi consideră că atât timp cât criza din Ucraina nu va fi escaladată, ţintele stabilite pentru 2014 vor fi atinse. Nu există în acest moment nici planuri pentru a retrage, opri sau încetini investiţiile pe piaţa rusă.
Un număr total de 110.351 de muncitori şi 4.445 de ucenici lucrează pentru Grupul BMW în întreaga lume, în creştere cu 4.2% faţă de 2012. Având în vedere cele 12 modele noi anunţate pentru 2014, precum şi cele 4 modele cu facelift, putem spune că urmează un adevărat desant.
Conferinţa anuală BMW, LIVE
Printre modelele noi lansate în 2014 se numără BMW Seria 2 Active Tourer, Seria 2 Coupe, Seria 4 Convertible, Seria 4 Gran Coupe, faceliftul lui X3, BMW X4, BMW M3 Sedan, BMW M4 Coupe, noul MINI Cooper şi Cooper S, Rolls-Royce Ghost Series II, şi noul MINI Clubman. De asemenea, noul BMW i8 va intra în showroom-uri în această vară, iar vânzările pentru noul i3 vor dobândi o creştere accelerată (11.000 de comenzi în primele şase luni).
Per total, se anunţă un an foarte puternic pentru BMW Group, care este practic obligat să îşi accelereze vânzările şi profitul dacă doreşte să rămână liderul segmentului premium, în special având în vedere creşterea dramatică a celor de la Mercedes-Benz.