Ayrton Senna – in memoriam
Michael Schumacher despre Ayrton Senna
„Mi-aş fi dorit să
fi stat mai mult prin preajmă, pentru că în acea perioadă era
maestrul jocului şi să concurez împotriva lui Senna reprezenta cea
mai mare satisfacţie şi o posibilitate de a învăţa enorm.
Motorsportul a pierdut una din figurile marcante şi eu unul din
piloţii mei favoriţi„ – The Sun
Alain Prost despre
Ayrton Senna
„Niciodată nu am vorbit aşa de
mult ca în săptămânile premergătoare tragediei, înainte nici nu mă
suna, dar atunci părea îngrijorat. Maşina nu era uşor de condus şi
am discutat cu el despre asta. Vroia să facă sindicatul piloţilor
pentru a îmbunătăţi regulile de siguranţă, dar nu a mai apucat. Un
mare pilot şi un om uriaş s-au stins în acea zi” – Motorsport Magazine
Damon Hill despre Ayrton
Senna
„Am fost
colegul legendei Ayrton Senn, o pot spune cu mândrie. Dar în acea
duminică ceva din mine a pierit. Geniul lui
Ayrton Senna va rămâne unic şi
pot spune că a fost chiar o prezenţă mesianică în Formula
1, fiind un om cu o credinţă fantastică. Dacă Senna ar fi trăit cu siguranţă eu
nu aş fi meritat titlul pe care l-am obţinut în
1996” – Daily Telegraph
Senna da Silva s-a născut pe data de 21 Martie 1960 într-o familie
foarte prosperă, deci spre deosebire de alţi sportivi brazilieni,
povestea sa nu are dramatismul luptei cu sărăcia. Primul său kart
l-a primit nesolicitat, prin refuzul capricioasei sale surori
Viviane, care nu a apreciat cadoul de ziua ei. Micul Ayrton a fost
însă foarte fericit şi la vârsta de 13 ani deja făcea furori în
competiţiile de karting din ţara natală. La vârsta de 17 ani nu
avea nici un rival în această disciplină câştigând South American
Kart Championship.
Pasul următor a
fost să meargă în Anglia, concurând în competiţiile de monoposturi.
Dar Ayrton nu se vedea ca participant de cursă lungă în motorsport
şi la sfârşitul anului 1981 se gândea să se întoarcă în Brazilia
pentru a conduce afacerile tatălui său. Soarta a făcut ca în
ultimele sale luni de rezidenţă în Anglia să primească o ofertă de
a concura în Formula Ford 2000, plus un buget de 10.000 de
lire.
Ayrton nu a ezitat şi steaua sa a norocoasă a început să prindă
contur. Pentru că numele da Silva este foarte comun în Brazilia,
Ayrton a preferat numele Senna, devenit ulterior sinonimul
legendei. Sub acest nume Ayrton s-a impus în Formula 3 Britanică în
1983, triumful fiind practic trambulina spre competiţia supremă a
planetei, Formula 1.