Ayrton Senna – in memoriam

Autor: Cosmin Iordache 01 mai 2010 Dosar & Analize

Din nefericire, interzicerea multor sisteme de asistenţă –
suspensia activă, ABS, controlul tracţiunii -, făcea ca monopostul
Williams FW16 să fie destul de greu de controlat. Primele două
curse nu a reuşit să le termine, fiind un handicap care punea multă
presiune pe Senna, care avea ca obiectiv clar câştigarea unui nou
titlu.

Senna Williams

A treia cursă a fost însă
fatidică pentru Ayrton Senna. Auspiciile erau favorabile,
brazilianul obţinând cel de al 65-lea pole position al carierei.
Cursa de la San Marino din 1994 parcă se afla sub semnul unui
blestem cu doar o zi înainte pilotul austriac Roland Ratzenberger
pierzându-şi viaţa cu o zi înainte, iar Rubens Barrichello,
protejatul fiind grav accidentat în aceleaşi calificări. În cursa
propriu-zisă JJ lehto şi Pedro Lamy au fost protagoniştii unei
coliziuni puternice, în urmă căreia o roată dislocată a rănit 8
spectatori.

La
reluarea cursei Senna a reuşit un tur de pistă foarte bun, dar
virajul Tamburello i-a fost fatal, o lume întreagă asistând la
impactul aproape frontal al bolidului său de un zid de beton la
viteza de 217 km/h. Acroşajul a făcut ca roata din dreapta faţă a
ricoşat şi i-a lovit capul provocându-i fracturi craniene, de
asemenea, şrapnele din monopost i-au penetrat casca provocându-i
răni grave. Oricare dintre cele trei accidentări i-ar fi putut
cauza moartea, care nu a putut fi decât constatată în aceeaşi zi la
Spitalul din Bologna.

1 Mai a devenit astfel o zi
tragică în universul motorsportului, o lume întreagă plângând
moartea celui mai ambiţios pilot din toate timpurile. Brazilia a
decretat în acel an 3 zile de doliu, iar la funeraliile sale au
participat 3 milioane de oameni.


Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide