Germanii de la ADAC au testat din nou cele mai noi anvelope de vară şi mixte, iar topul pentru 2015 seamănă destul de mult cu topul pe 2014. Au fost testate două tipodimensiuni uzuale, dar dacă doriţi să ştiţi cum se clasează şi anvelopele de alte tipodimensiuni, puteţi considera aceste rezultate drept un foarte bun indicator al performanţelor, indiferent de mărime.
Foarte puţine anvelope ieftine printre ele, dar ar fi şi greu ca acestea să ajungă în topuri… Preţurile sunt cele regăsite în magazinele online din Europa, strict orientative (diferă în funcţie de tipodimensiune)
foarte binebinesatisfăcătorsuficientjalnic.
Trocken = Uscat, Nass = Ud, Gerausch/Komfort = Zgomot/Confort, Kraftstoffverbrauch = Consum de carburant, Verschleiss = Uzură
Locurile 1-6 din acest top sunt cauciucuri recomandate, cu performanţe bune pe uscat şi pe ud, bune sau satisfăcătoare în privinţa zgomotului şi a confortului la rulare, şi bune sau foarte bune în privinţa consumului de carburant şi a durabilităţii în timp.
Locurile 7-14 sunt anvelope recomandate, dar cu performanţe bune sau doar satisfăcătoare pe uscat şi pe ud, satisfăcătoare sau doar suficiente în privinţa confortului şi zgomotului, precum şi cu rezultate bune sau satisfăcătoare în privinţa consumului de carburant. Pentru că duritatea acestor anvelope e mai crescută, apare şi avantajul durabilităţii mai mari în timp.
Celelalte două anvelope testate, Kumho KH27 Ecowing ES 01 şi Matador MP16 nu sunt recomandate, obţinând doar calificativele „suficient” sau, respectiv, „jalnic”, în special din cauza comportamentului pe ud.
1. Continental ContiPremiumContact 5
2. Goodyear EfficientGrip Performance
3. Nokian Line
4. Dunlop Sport BluResponse
5. Vredestein Sportrac 5
6. Hankook Kinergy Eco K425
7. Firestone Firehawk TZ 300 alpha
8. Michelin Energy Saver+
9. Sava Intensa HP
10. Pirelli Cinturato P1 Verde
11. Infinity Ecosis
12. Yokohama BluEarth AE-01
13. GT Radial Champiro Eco
14. Semperit Comfort Life 2
foarte binebinesatisfăcătorsuficientjalnic.
Trocken = Uscat, Nass = Ud, Gerausch/Komfort = Zgomot/Confort, Kraftstoffverbrauch = Consum de carburant, Verschleiss = Uzură
Locurile 1-6 sunt anvelope recomandate, cu performanţe foarte bune şi bune pe asfalt uscat şi ud, Michelin Primacy 3 remarcându-se chiar şi printr-o durabilitate foarte bună. Toate anvelopele obţin calificative bune şi satisfăcătoare în privinţa zgomotului, a confortului şi a consumului de carburant, cu excepţia Pirelli Cinturato P7 Blue, care obţine doar „suficient” la zgomot/confort.
Locurile 7-18 sunt tot pneuri recomandate, dar cu peformanţe bune sau doar satisfăcătoare în privinţa rulării pe uscat, în general satisfăcătoare pe ud, satisfăcătoare sau bune în privinţa confortului, calificative bune în privinţa consumului şi, în general, note satisfăcătoare în privinţa durabilităţii.
Nu a primit calificativul recomandat anvelopa Nankang Econex Eco-2, din cauza rezultatelor proaste la frânarea pe ud.
1. Michelin Primacy 3
2. Goodyear EfficientGrip Performance
3. Continental ContiPremiumContact 5
4. Dunlop Sport BluResponse
5. Pirelli Cinturato P7 Blue
6. Bridgestone Turanza T001
7. Fulda EcoControl HP
8. Hankook Ventus Prime2 K115
9. Semperit Speed-Life
10. Vredestein Sportrac5
11. Falken Ziex ZE-914
12. Nokian Line
13. Bridgestone Ecopia EP001S
14. Continental ContiEcoContact 5
15. Michelin Energy Saver+
16. Hankook Kinergy Eco K425
17. Kumho HS51
18. Kleber Dynaxer HP3
foarte binebinesatisfăcătorsuficientjalnic.
Trocken = Uscat, Nass = Ud, Gerausch/Komfort = Zgomot/Confort, Kraftstoffverbrauch = Consum de carburant, Verschleiss = Uzură
1. Hawks EuroAllSeason
2. Vredestein Quatrac Lite
Se poate vedea din acest top că anvelopele mixte au performanţe slabe în testele de vară, fiind departe de orice anvelopă de vară testată. Celelalte două anvelope testate au performanţe foarte proaste pe uscat, motiv pentru care nu sunt recomandate.
Dacă vreţi să verificaţi performanţele altor tipodimensiuni, precum şi ale anvelopelor rulate aveţi articolele de anii trecuţi, mai jos. Specificăm că, din punctul de vedere ProMotor, este preferabil să cumpăraţi anvelope rulate în stare foarte bună şi nu mai vechi de 4 ani, la un preţ bun, decât să daţi aceeaşi sumă de bani pe anvelope noi chinezeşti, „ieftine”, dar care nici măcar nu se apropie ca performanţe de cele ale marilor producători menţionaţi în aceste topuri. De asemenea, ProMotor nu recomandă utilizarea de anvelope reşapate.