O nouă tranşă de idei şi sugestii pe final de an 2008, pentru ministerul mediului. Oamenii nu s-au lăsat bătuţi şi au încercat să vină cu soluţii pragmatice în ce priveşte taxa auto:
ioan, 15 decembrie 2008, ora 17:49:00
in locul taxei de poluare se poate proceda altfel si anume: la inmatricularea autoturismelor second hand aduse din ue se poate introduce un amendament si anume sa nu se inmatriculeze decat auto care au de la euro 2 in sus si care sa corespunda tehnic si estetic contra unei taxe modice stabilite in functie de norma de poluare, capacitatea cilindrica, tipul de combustibil si anul de fabricatie. dacia sa caute solutii de creditare pentru cumparatorii interni sau sa-si reduca preturile de productie si de vanzare. raportul calitate-pret este nesatisfacatoare. la aceeasi bani poti sa iei de exemplu un audi a4 din 2003 tdi care nu se poate compara cu un logan, cum nu poti compara loganul cu trabantul. sa si ia guvernantii loganuri.
Jan, 15 decembrie 2008, ora 19:26:00
taxa contravine normelor ue-art. 95 ! -incalca constitutia ro-art. 16,art.21 si art.44,alineat 1 si 2 -codul fiscal nu poate fi modificat prin oug !
Mihai (inginer motoare), 15 decembrie 2008, ora 19:28:00
nu am inteles metoda de taxare a autoturismelor (dupa capacitatea cilindrica) este o treaba total abstracta pentru mine ca inginer in domeniu. un motor diesel euro 3,4,5 la aceasi putere 100 kw are emisii de aprox. 160g co2/100km. un motor pe benzina la aceasi putere de 100kw are cam 190g co2/100km. de ce sa platesc impozit, rca, taxa "poluare"… etc in functie de capacitatea cilindrica? daca e taxa de poluare de ce nu se iau in calcul doar emisiile poluante?
Dany, 15 decembrie 2008, ora 23:49:00
insist pe ideea ca romanul nu-si permite mai mult . cred ca ar fi mai bine pentru toata lumea sa nu se aduca in tara masini sub euro 2 si restul taxa sa se ia in functie de pretul de piata al masinii plus o taxa anuala.
dan targoviste, 16 decembrie 2008, ora 09:17:00
eu personal nu sunt de acord cu introducerea unei taxe de mediu unice la inmatricularea unei masini second hand sau noua, cred ca mai bine ar fi sa se plateasca o taxa de poluare anuala in functie de noxele pe care le elimina fiecare autovehicul, in acest fel se poate face o estimare a baniilor colectati din aceasta taxa la bugetul de stat si se poate include in planul bugetar anual,nu o singura data cand inmatriculezi masina. guvernul nu va mai colecta nimic din aceasta taxa daca va continua sa o mentina. personal sunt pentru eliminarea definitiva a acestei taxe.
Ciprian, 16 decembrie 2008, ora 11:36:00
o taxa pentru protectia mediului in adevaratul sens al cuvantului ar include taxarea anuala in functie de noxele emise si s-ar aplica asupra tuturor masinilor ( autoturisme, microbuze, camioane, autobuze, escavatoare, tractoare etc. ). forma actuala a taxei este aberanta si discriminanta
Altfatter Tamas, 16 decembrie 2008, ora 18:20:00
buna.propunerea mea ar fi una simpla,taxa poluare masini noi 0,pt second in functie de norma poluare o taxa fixa intre 500 si 2000 eur.concomitent as modifica impozitele locale asupra mijloacelor de transport in functie de norma de poluare,in asa fel incat pt.o dacie veche 1300 cmc non euro impozitul anul sa fie de 250 lei,pt o masina cu euro 1 de 150,euro 2 de 100,euro 3 si 4 de 50 lei.anul acesta impozitul pt.auto de 1300 cmc este de 50 lei.asa s-ar strange si bani la buget si oamenii ar fi motivati sa-si schimbe rablele.
Cosmin, 16 decembrie 2008, ora 19:21:00
de ex in italia impozitul la masina iti creste in functie de euro adica cu cat e mai poluanta cu atat creste impozitul si atunci omul se poate gandi decat sa plateasca mpozit 800 euro la o masina euro 2 mai bine isi ia ceva mai nou chiar in rate pentru ca impozitul trebuie platit si nu-i convine sa dea atatia bani si sa aibe o rabla mai bine isi ia ceva mai nou mai putin poluant si plateste si mai putin la fisc
Gio, 17 decembrie 2008, ora 00:29:00
sa ramana asa !!!calcululpentru cele cumparate deja sa fie cum era inainte adica sa nu se ia pielea de pe oameni! iar pentru cele ce urmeaza a fi introduse in tara sa fie cu taxa mare !
florin, 17 decembrie 2008, ora 09:29:00
daca tot se pune taxa poluare sa platim absolut toti cu masini inmatriculate sau noi inmatriculate,transportul in comun,maxi-taxi,taxi,excavatoare,tractoare,buldozere,betoniere etc.toti care poluam sa platim gradual in functie de vechimea masini,cmc,noxe exact ca in ue.
catacnc_2006, 17 decembrie 2008, ora 10:30:00
sa se inmatriculeze cele intrate in tara,iar dupa,se poate aplica dupa parerea mea tot aceeasi taxa de poluare ,numai ca la masinile mai vechi de 8 ani progresiv 0 taxa suplimentara,de 1000 si pana la cat vor domnii in functie de vechime si capacitate cilindrica.o sa vedeti ca toata lumea va intelege si nu va mai fi nimeni impotriva.
Marius, 18 decembrie 2008, ora 00:10:00
daca tot trebuie sa existe o taxa de poluare cel mai corect si nu discriminam pe nimeni este adaugarea a 10, 20 bani pe litru de carburant ! de ex ne luam 2 masini la fel platim aceiasi taxa eu merg 5 mii km iar tu 50000, poluam diferit dar platim aceiasi taxa! cel mai corect e asa si car circuli atat platesti !
marian, 18 decembrie 2008, ora 10:34:00
triplarea taxei este o prostie. sa fie fixata o suma ce trebuie platita anual ca in germania sau sa lase vechea taxa
mario, 18 decembrie 2008, ora 17:54:00
noua taxa afecteaza efectiv masinile euro 3…la euro 2 e oricum mica taxa(in loc de 300 au 900 euro)…in comparatzie cu mainile euro 3, care sunt cele mai vandute in romania
bereci robert, 18 decembrie 2008, ora 18:26:00
daca s-ar pune intre 50 lei si 150 lei la impozit dupa gradul de poluare ar fi cel mai just
VegaS, 18 decembrie 2008, ora 23:02:00
parerea mea e ca trebuie sa ne protejam industria de profil,dar nu prin taxa,ci prin modul de impozitare, asa cum fac nemtii! nu e posibil sa avem acelasi impozit,aprox.50ron atat pentru un euro4 cat si pentru un non euro!
S.SORIN, 19 decembrie 2008, ora 10:29:00
aceasta taxa de poluare ar trebui introdusa in pretul benzinei/motorinei,atunci fiecare cat circula[polueaza]-plateste. autoturismele cu norme de poluare sa fie taxate prin impozitul anual, ex.non euro-300euro/an,euro1-250euro/an,euro2-200euro/an,euro3-150euro/an, euro4-100euro,etc.
Marius, 19 decembrie 2008, ora 15:46:00
cea mai buna e cea germana,se plateste anual in functie de cat co2 elimina masina.asa multumim pe toata lumea,pt ca nu-mi spune mie ca numai ala care aduce masini de afara polueaza
Marius, 19 decembrie 2008, ora 16:36:00
singura solutie este aceea de a interzice in primul rand circulatia masinilor ce nu indeplinesc normele euro 2. triplarea taxei e o tampenie pt k ei o fac k au interese personale nu pt k se gandesc ei la mediu.
Jonybc, 19 decembrie 2008, ora 18:16:00
daca e taxa de poluare ar trebui platita dupa ce ai fost cu masina la rar in functie de cat polueaza nu de cap. motorului si nu inainte de rar
Bogdan Vasiliu, 19 decembrie 2008, ora 19:53:00
taxa auto ar trebui eliminata. mai eficient ar fi introducerea unui sistem de impozitare calculat dupa nivelul de poluare al masinii si eliminarea coruptiei din rar. bineinteles ca acel impozit trebuie sa fie corelat cu nivelul veniturilor medii ale tarii pt a nu fi vazut ca o masura restrictiva. dupa parerea mea o masina,oricat de veche ar fi ea aduce venituri multor domenii economice(benzinarii,service-uri auto, magazine de piese auto, fabricanti de piese auto etc etc etc), venituri care pe termen lung vor aduce contributii mai mari la bugetul statului decat aceasta taxa.
Mihai, 20 decembrie 2008, ora 01:40:00
desfintati taxa auto , dar in locul ei eu propun ca toti cei care au masini mai vechi de 5 ani sa mearga la rar de 2 ori pe an, masini mai vechi de 7 ani de 4 ori pe an la rar. iar cei care au masini mai vechi de 10 ani in fiecare luna la rar. si sa plateasca si toate taxele aferente "consultului" tehnic al masinii.
AndreiP, 23 decembrie 2008, ora 10:09:00
dupa parerea mea in conditiile actuale de criza ar trebui sa se puna taxa mai mare pe masinile de import -pentru a proteja producatorii locali (pe aceasi categorii de echipare si motorizare) si o taxa crcatoare in functie de ce standard de poluare respecta. euro 4 -euro1 .o alta parghie de impulsionare a pietei locale ar fi un tva micsorat la 10% pentru masinile produse in romania- pentru romania, iar la masinile de lux ar trebui sa creasca tva-ul de la 19 la 25%.
Aurel, 29 decembrie 2008, ora 09:04:00
stimati guvernanti,fiti destepti,vreti banii la buget?decit mult si rar mai bine putin da des.scoate-ti taxa de tot,in functie de vechimea masinii fixati un impozit anual,cu cit e mai veche cu atit mai mare impozit,sa zicem una din 90 pui 15 mil impozit,adica vreo 400 euro,cu cit foloseste masina veche mai mult cu atita cistiga stau mai bine.dar mai faceti ceva,ca la nemti,daca nu vreau sa folosesc masina o tin in curte fara numere(radiata)cind vreau sa merg cu ea atunci vin la politie scot nr pe perioada pe care vreau sa circul si pt aceea perioada platesc impreuna cu nr si asig si impozit pe perioada respctiva,asa nu vor mai circula multe masini pe drum si cel ce va vrea sa circule cu masini poluante va plati efectiv pt perioada cit va circula adica va polua
dragan paul, 29 decembrie 2008, ora 23:20:00
parerea mea este ca ar trebui sa se stabileasca un pret pt toate masinile la prima inmatriculare iar cele care nu corespund cerintelor rar sa nu se poate inmatricula deloc
Pagini: 1 2 3 4 5