Ai soluţii pentru taxa auto? Dă-le guvernanţilor!

Autor: Andrei Nan 07 ian. 2009 Dosar & Analize
Ai soluţii pentru taxa auto? Dă-le guvernanţilor!

Prima tranşă de idei şi opinii ale userilor promotor.ro a fost trimisă biroului de presă al Ministerului Mediului. Iată principalele probleme ridicate de voi:

  • taxa auto triplată trebuie să intre în vigoare doar pentru maşinile second hand introduse în ţară după 15 decembrie, nu înainte de această dată
  • instituirea unui sistem de taxare anuală, un impozit care să ţină seama de gradul de poluare şi vechimea unui autovehicul
  • eliminarea corupţiei din sistemul de control tehnic la RAR şi la inspecţia tehnică periodică
  • calcularea unei grile pentru taxa auto aplicată maşinilor second hand de import care să descurajeze din start maşinile foarte vechi şi cu norme de poluare sub Euro 3
  • ajutarea vânzărilor Dacia:
    • discounturi serioase la produsele Dacia
    • eliminarea TVA-ului pe o perioadă determinată pentru uzina Dacia şi cei mai importanţi furnizori
    • deblocarea creditelor şi leasingului pentru maşini noi

Mai jos, principalele opinii culese din data de 10 decembrie, pe care sperăm că viitorii guvernanţi le vor lua în calcul. Mâine o nouă tranşă de opinii ale contribuabililor români!

Sorin, 10 decembrie 2008, ora 10:53:00
de ce au bagat ordonanta de urgenta asa repede??? ne iau banii din buzunar!

alin B, 10 decembrie 2008, ora 10:55:00
simpla triplare a taxei auto nu ajuta pe nimeni si mai ales pe dacia sau pe importatori. daca vor sa ajute dacia atunci sa subventioneze creditele pentru logan. daca vrem sa scapam de harburi trebuie sa taxam dur normele de poluare!

Mircea, 10 decembrie 2008, ora 10:57:00
in locul taxei de poluare pot sa adopte metoda nemtilor. taxe fiscale.adica platesti in functie de capacitatea cilindrica si noxele emise de masina. la ei functioneaza de ani de zile foarte bine acest lucru. pana la urma urmei se doreste protejarea mediului. dar asta presupune un rar competent care sa si permita ,celor care doresc scaderea taxelor fiscale, instalarea de catalizatoare sau alte dispozitive de scadere a emisilor poluante. ma indoiesc ca vor fi in stare guvernanti sa adopte o lege corecta dar ma indoiesc si de competenta rar. multa bafta daca vor sa schimbe ceva.

Relu, 10 decembrie 2008, ora 10:58:00
eu sant de parere ca acest producator autohton sa coboare cu picioarele pe pamant,si sa inceapa sa faca masini de calitate,iar in plina criza mondiala sa faca reduceri considerabile ca si ceilalti producatori,pentru a-si vande masinile

silviu timisoara, 10 decembrie 2008, ora 10:59:00
daca e taxa de poluare de ce nu plateste toata lumea…

nicolae ionescu, 10 decembrie 2008, ora 11:01:00
as dori sa stiu, cei care au numere rosi, si au programare la rar, vor plati noile taxe duble, triple, sau raman la cele de pana acum?va multumesc si ast un rasp din partea dvs…

preda claudiu, 10 decembrie 2008, ora 11:09:00
am cumparat o masina golf 5,euro 4 la inceputul lui octombrie. am fost programat la rar in 16 decembrie. cer ca taxa sa fie introdusa din 1 ianuarie,si doar pentru masinile intrate in tara dupa 15 decembrie. suntem chiar prostii europei??

Titel, 10 decembrie 2008, ora 11:19:00
eu unul sunt de acord cu taxa. in conditiile actuale ale aglomerariilor urbane nu iti trebuie o masina cu motor mai mare de 2.000 cmc si, normal, ar trebui sa fie cel putin euro 4. cei care protesteaza sunt ori cei care nu au bani decat de cazaturi , ori cei care comenteaza la nivel ideologic, pentru ca nu au oricum bani sa isi cumpere un automobil cu motor foarte mare, dar sunt enervati de aceasta "ingradire" fiscala. ar trebui sa ne orientam spre masinile cu motoare mai mici, pentru ca tendinta constructorilor este de a constructori automobile cu motoare mici turbo. o decizie buna a guvernantilor, eu o sustin!!!

Marius, 10 decembrie 2008, ora 11:24:00
sunt unul dintre cei cateva sute de mii de romani cu masini achizitionate la mana a doua din exteriorul romaniei. totodata sunt de acord cu noua taxa , dar nu sunt de acord cu metoda "miseleasca" de aplicare a acesteia. consider ca cel mai corect ar fi fost ca noi, cei care deja am cumparat second-hand-uri sa avem macar 2-3 luni la dispozitie pt inmatricularea masinilor achizitionate, sa fii avut macar un preaviz. daca guvernul majoreaza valoarea rabla la 3800 ron, ar trebui ca si cei de la dacia sa aiba o reducere de minim 13-15% macar pt modelele vechi de logan. adica eforturile sa fie si din partea dacia, nu numai din partea guvernului si a mea( pt ca eu fac credit pt logan). din cate stiu producerea unui logan nu costa mai mult de 4000 euro. pai si pana la 7-8000 nu e loc de discount in conditiile crizei financiare??? daca la un logan de 7000 euro dacia ar lasa 15% si guvernul da pe rabla inca 1000 euro, atung loganul ar costa pt mine 4950 euro. in conditiile astea eu imi vand masina second acum si maine ( si nu va mint ) ma duc la dealerul dacia si fac comanda de unul. sper sa citesca si cei de la dacia mesajul meu, daca nu nu au decat sa dea faliment….

marius, 10 decembrie 2008, ora 11:28:00
sunt de acord cu majorarea taxei,dar numai pt masinile ce se introduc in romania dupa 15 dec,cele deja introduse sa se inmatriculeze dupa taxa actuala.daca oamenii stiau de ce sunteti instare nu isi aduceau masini

kapone, 10 decembrie 2008, ora 11:41:00
cel mai corect este sa se plateasca exact ca la o masina sh inscrisa deja in romania iar daca vor taxa de poluare,sa se plateasca anual la impozit o suma decenta pt un salariat cu salariu minim care a facut economii cat a putut sau care a luat bani de la banca

Viorel, 10 decembrie 2008, ora 11:48:00
metoda nemtilor descrisa de mircea este ceea ce "normal"ar trebui sa se faca.in germania la inmatriculare nu se plateste decit taxa de prelucrare a actelor si numerele de inmatriculare dupa care "finantele" iau taxa in functie de capacitate cilindrica si norma de poluare. simplu si concret . faceti la fel

Mr BUT, 10 decembrie 2008, ora 12:09:00
in constitutia romaniei prevede articolul 74 initiativa legislativa (1) initiativa legislativa apartine, dupa caz, guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot. cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative. (2) nu pot face obiectul initiativei legislative a cetatenilor problemele fiscale, cele cu caracter international, amnistia si gratierea. (3) guvernul asi exercita initiativa legislativa prin transmiterea proiectului de lege catre camera competenta sa il adopte, ca prima camera sesizata. (4) deputatii, senatorii di cetatenii care exercita dreptul la initiativa legislativa pot prezenta propuneri legislative numai in forma ceruta pentru proiectele de legi. (5) propunerile legislative se supun dezbaterii mai intai camerei competente sa le adopte, ca prima camera sesizata. putem sa schimbam legea si avem tot dreptul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! propunere de lege : 1. marirea impozitului pe masina in functie de capacitate (cine isi permite sa isi ia un 5000 cc isi va permite sa plateasca si oun impozit mai mare sub forma acesta vor intra bani in cassele statului siguri si in mai multi ani decat o singura data la o inmatriculare) 2. sa fie monotorizate toate defrisarile din romania afaceri necurate si poporul roman nu are de castigat nimic di aceasta 3. creare de spatii verzi (parcuri etc) in orasele mari si ridicat nivel de poluare cu bani proveniti de la taxele de prima inmatriculare 4. aducerea taxei de prima inm. la nivelul european adica daca iau o masina din germani (ex:ford mondeo euro 2 si o inmatriculez in italia costul primei inmatriculari nu depaseste 800 euro) si depinde de la caz la caz ….. 5. inchiderea sau interzicerea anumitelor centre istorice vechi cu un mare nr de turisti in primul rand la masinile de mare tonaj dar si la alte tipuri sperand ca poluarea va scadea sa nu mai fie o scuza ptr parlamentari. si ar mai fi altele dar acestea sunt primele care mi-au venit in minte…….mr. but

DavE, 10 decembrie 2008, ora 12:16:00
si cu masinile intrate cu 2-3 luni in urma si inca neinmatriculate pentru ca la rar s-a facut programare abia peste 3 luni ce facem? asta e miselie, e un joc murdar. macar de ar fi spus ca e valabil pentru masinile intrate in tara de la 15 decembrie.

Iooo, 10 decembrie 2008, ora 12:23:00
taxa ca la nemti ,adik impozit anual pe poluare nu se poate aplica la noi deoarece :1 )cei cu daciile vechi vor plati mult sunt non euro 2) nu se strang rapid bani la buget 3)nemtalaii au tva mai mare si diferentiat nu cota unica de 19% deci suma mare la ei o incaseaza statul la cumpararea masinii din tva e mult mai normal dar din pacate la noi nu e asa ,e paradoxal dar daca dealerii ar lucra cu aceeasi marja de profit ca le ei masinile la noi ar fi net mai ieftine ,plus ce sa mai discutam ca desi noi avem mai multi saraci noi luam cel mai mare tva din europa pe mancare si medicamente .

Mihut Laurentiu, 10 decembrie 2008, ora 12:27:00
taxa auto valabila de la 15 decembrie este o mare hotie cu care nu putem fi de acord!! sunt de acord ca s-au adus in tara o multime de masini euro 1 si euro 2 dar sa tinem cont ca tara asta e plina d dacia 1310 care nu stiu ce norma d poluare au si tractoarele, basculantele vechi de 20-25 d ani care se invart prin centrul bucurestiului care te lasa fara aer cand trec p langa tn!!oameni buni dacia logan iese din fabrica euro 3…daca tu masina noua o scoti euro 3 cum poti sa triplezi taxa auto pentru euro 3!!!!eu zic ca o lege prin care pentru euro 0,1,2 sa aiba o taxa de prima inmatriculare foarte ridicata,dar euro 3 euro 4… sa scada pentru ca in romania se produc si se vand masini noi euro 3!!!!si daca tin cu adevarat sa nu se polueze tara asta…sa interzica harburile euro 0 si euro 1 in orashele mari si mai ales basculantele si tractoarele si mijlocele de transport vechi de 15 ani care sunt adevarate fumigene pe strazile orashelor din romania!!! va rog sa publicati parerile noastre si ii rog pe toti romanii care au cu adevarat ceva de spus sa iasa in fatza sa o spuna sa nu se lasa calcatzi in picioare de tentativele astea de guvernanti care sunt cum sunt in fruntea tarii!!!!va multumesc:)

daniel, 10 decembrie 2008, ora 12:29:00
sa impuna ca masura varsta masinii si anume sa nu se mai lase sa intre in tara masini mai vechi de 6 ani

no taxa auto, 10 decembrie 2008, ora 12:41:00
corect ar fi ca autoturismel cumparate pana in data de 15.12.08 sa fie inmatriculate cu vechea taxa. iar autoturismele sh aduse dupa data de 15 dec sa fie cu noua taxa. macar lumea ar sti ca numai pot aduce masini sh din cauza taxeai. dar asa cum a procedat fraieru de tariceanu nu e corect pt ca sunt multi care atunci cand au achizitionat un autoturism sh. sau bazat pe taxa veche care a fost in vigoare si tariceanu trebuie sa le deie un ultimatum sau cev ade genul inainte sa introduca noua taxa

Lucian Galati, 10 decembrie 2008, ora 13:20:00
parerea mea este ca aceasta taxa este buna pentru romania nu puteam intr`adevar aduce toate rablele din germania sa circule in romania dar eu consider ca totusi taxa trebuia calculata altfel de exemplu :masinile noi sa fie scutite de taxe apoi luate :non euro taxa marita de 5 ori ,euro 1 de 4 ori euro 2 de 3ori euro 3 de 2 si euro 4 un procent de 20 -30 la suta fata de vechea taxa chiar daca oficialii ue spun a nu se face discriminare intre masini….cred ca era mult mai corect si astfel si putea stimula mai bine cumpararea de masini noi plus masini second hand de maxim 7 ani

Andrei, 10 decembrie 2008, ora 13:46:00
daca e taxa de poluare, atunci sa se calculeze in functie de noxele fiecarei masini in parte. indiferent daca e noua sau second hand. si ar trebui calculata anual, la fiecare inceput de an al masinii sa se faca o verificare a emisiilor co2 si in functie de rezultat sa se calculeze taxa. chiar daca masina indeplineste norma de poluare euro 4, emisiile difera de la model la model si de la motorizare la motorizare. se realizeaza astfel un calcul pertinent al noxelor emise de fiecare masina in functie de utilizarea acesteia pe drumurile noastre.

Mihnea, 10 decembrie 2008, ora 14:03:00
sunt in de acord cu taxa auto, singurl lucru care este de condamnat este modul in care s-a pus in aplicare aceasta. in primul rand trebuia spus clar: masinile care au intrat in tara pana la data de ….. pot fi inmatriculate aplicandu-se vechea formula de calcul, air cele care vor intra dupa data de respectiva sa fie taxate dupa noua formula. asa e la noi legile sunt facute doar pt guvernanti! stiati ca cu ceva timp in urma cand nu puteai inmatricula msini mai vechide 8 ani si cu minim euro 3 s-a dat o ordonanta de urgenta cu aplicare pe durata unei luni calendaristice, in care se preciza ca poti aduce si inmatricula in romania masini si cu euro 2?!!! cautati si ve-ti gasi, si o sa ramaneti surprinsi cand ve-ti afla cine si-au adus masini in acea perioada?!!! nici macar graniceri nu stiau de acea ordonanta, de au rams surpinsi cand cineva care a aflat de acest lucru si-a adus si el o masina!!!!! au trebuit sa sune sa se intereseze de acea ordonanta!!!! in concluzie: legile sunt facute pt toti romani dar aplicate doar la o parte din acestia!!!!!!

JOE, 10 decembrie 2008, ora 14:27:00
SA EXPLICE ACEST GUVERN,DE CE NU E DUBLATA,ACEASTA TAXA,CI ESTE TRIPLATA???

Ema – Sibiu, 10 decembrie 2008, ora 14:32:00
cu cat ii masina mai poluanta cu atat sa platesti mai mult la impozit – taxa nici nu tre sa existe… ca daca inmatriculezi oricum tre sa platesti impozitul. numai ca la noi…

io, 10 decembrie 2008, ora 14:33:00
se pare ca se tot vorbeste de germania. traim in romania daca nu stiati. daca vreti conditiile din germania, mergeti acolo. nu poti sa aplici aceleasi metode la conditii sociale si economice total diferite. nu inteleg de ce trebuie ca toata lumea sa aiba o masina. daca nu iti permiti sa o cumperi inseamna ca trebuie sa mai muncesti. nu este vital vietii, poti sa traiesti si fara. daca se strang toate rablele din europa, la poluarea care este deja, s-ar putea sa nu mai apucam sa ne si bucuram de ele. nu inteleg alt lucru. daca tot vorbim despre ceea ce este corect si ceea ce nu este, de ce nimeni din cei care cumpara masini second de ce nu se opun masinilor cu volan pe dreapta. una este sa tranzitezi o tara cu astfel de masini, alta este sa mergi zi de zi cu ea. si mai este un lucru. avem si noi masinile noastre second. una este ca banii sa se ruleze in tara, alta este sa ii consumi in afara. nu cred ca fluctuatia valutelor este chiar intamplatoare. cat despre metoda de aplicare a ordonantei, este una cat se poate de hilara. sa uite sa puna data aplicarii … :). momentul in care au publicata este unul optim pentru "exterminarea" profitorilor, si asta nu ma face decat sa ma bucur, dar au de suferit si oameni "onesti" cu masini euro 4, care sunt la de bune ca si unele noi cu euro 4. ar trebui totusi sa aiba o taxa de poluare mai mica. in concluzie, bafta la cumparaturi!

Ionut Stratone, 10 decembrie 2008, ora 14:36:00
sunt de acord cu taxa de poluare, dar aceasta sa fie mai mare la masinile mai vechi de 5 ani pentru masinile aproape noi aduse din afara nu ar trebui sa se ia taxa.

nistor silviu–mur, 10 decembrie 2008, ora 14:38:00
taxa de poluare ar trebui aplicata in functie de valoarea concentratiei de carbon ,asa cum reiese de la testarea din service . se poate ca sa raminem surprinsi de faptul ca masini mai vechi din afara sa aiba un grad de poluare mai mic decit dacia noastra cea noua.iata stimabililor ce simplu se rezolva treaba.

BRATU CONSTANTIN, 10 decembrie 2008, ora 14:39:00
este cea mai cretina ordonanta data vreodata.1masinile produse in ro.sunt euro 4 eu am masina euro4 de ce sa platesc mai mult cind alti nu mai platesc ca doar e taxa de mediu nu?2.masina mea e in tara de 3 luni iar rar nu mi-a facut revizia.asadar trebuie sa platesc de trei ori taxa pt.hotia lor.regulile au fost schimbate in timpul jocului!!!!!.3corect ar fi fost cine va aduce in tara masina dupa 15 dec sa plateasca cum vor ei nu sa nenoroceasca omul dupa ce si-a luat deja masina sa nu poata plati taxa.

Florin, 10 decembrie 2008, ora 14:55:00
masinile care au cel putin euro 4 cred ca ar trebui scutite de acesta lege,dar cu cat gradul de poluare este mai mare cu atat si taxa ar trebui sa fie mai mare.adica pt masinile non-euro sau euro 1 e normala o astfel de taxa.ea trebuie regandita.

Moro, 10 decembrie 2008, ora 15:15:00
odata si odata trebuie ca cei din ministerul finantelor trebuie sa inceapa sa gandeasca pozitiv. atunci cand taxele, aici ma refer cu precadere la impozite si la cele de mediu/taxa de prima inmatriculare nu vor tine cont de emisii si norma nu o scoatem la capat, indiferent daca masina e noua sau nu. ai euro 4 sau mai mult, emiti 150gco2/km platesti la taxa de inmatriculare de doua ori mai putin decat una de 4400cc care elimina 300gco2/km, acelasi lucru si la impozitare. proportie crescatoare pe masura ce norma descreste. astfel incurajezi achizitia de masini noi si sa scapi de cele vechi catre exterior de preferat. este timpul ca romanii sa nu se mai ataseze de masina lor si sa le dea drumul, iar daca nu, dupa 12 ani sa fii incurajat sa o casezi.

Calin, 10 decembrie 2008, ora 15:19:00
euro 4 si mai mare fie nou fie second free euro 3 -diferentiat pe capacitate cilindrica dar sa porneasca undeva de la 2500 e euro 2 si mai jos nu are rost sa discutam as cere de la 5000e in sus. sa vad atunci daca s-ar mai aduce rable . a si cand peste 50% din productia europeana de masini noi ar avea euro5 standard as baga taxe de la euro 4 in jos.

Laurentiu, 10 decembrie 2008, ora 15:28:00
daca e taxa mare romanul nu o sa ia o masina noua ci una si mai vece deci si mai rabla ca el nu are atatia bani ca sa ia una noua

Jiji BK Lee, 10 decembrie 2008, ora 15:29:00
impozit anual pentru mediu in functie de norma de poluare si emisiile de co2. care este diferenta intre o masina euro 4 de 2 ani vechime si una euro 4 noua? la poluare ma refer. nici una. ei bine la fel sa fie taxa anuala pentru amandoua. pai am ajus sa platesc ca prostul 1000 de euro pentru o masina euro 4 care imi consuma 4.5-5 litri in medie, iar aia de au magaoaiele alea de acum 50 de ani de polueaza cat 1000 de masini ca ale mele sa nu plateasca nimic? sa se faca exact ca taxa de drum. ai cumparat masina, platesti rovinieta, platesti rca-ul si platesti impozitul .. la anul la fel .. si tot asa…

vasi, 10 decembrie 2008, ora 16:14:00
tot se vb despre poluare. aceasta taxa nu are nimic in comun cu poluarea. daca ar avea ar trebui platita de toti nu doar de o parte care nu vor sau nu au destui bani sa isi cumpere o masina voua. ca fapt divers pt toti ce vb despre poluare: stiti care este diferenta ca si procentaj intre e4 si e3 ??? raspuns 10% asa ca pana la urma depinde nr de km realizati nu norma de poluare.

Anca, 10 decembrie 2008, ora 16:20:00
eu zic ca cel mai corect ar fi sa i lase pe cei care au cumparat deja masini sa le inregistreze dupa vechea taxa.. legea poate fi introdusa,dar trebuie aplicata in cazul masinilor intrate in tara dupa 15 decembrie…. si doi, nu ma luati pe mine cu poluarea ca o dacia de acu 20, cum intalnim f des la tara si in orasele mici polueaza de 5 ori mai mult ca "rablele" aduse din germania….

Sburdy, 10 decembrie 2008, ora 16:34:00
nu am reusit sa citesc toate comentariile, asa ca nu stiu daca s-a mai scris asta: sa lase taxa cum a fost si sa puna un impozit anual in functie de emisiile de noxe. am inteles ca asa ar fi in germania si italia.

Hagi, 10 decembrie 2008, ora 17:01:00
exista solutzia sa lase taxa auto cum era ininte + impozit la primarie pe an corelat cu normele de poluare nu platesti impozit..simplu ..nu potzi cumpara rca (sa se elibereze rca doar pe baza unei confirmari de la fisc cum ca esti cu toate la zi)…nu ai rca ….amenda + ridicare masina …simplu si eficient

mihai, 10 decembrie 2008, ora 17:15:00
sa nu fie nici o taxa dar impozitul pt. masina sa fie calculat in functie de cit polueaza masina, cilindri si cit e de veche. coeficientul de la an la an sa creasca in asa fel incit dupa vreo 15 ani sa nu se mai merite sa tii asa o masina si sa o poti inlocui (ceva gen "rabla") in felul asta scapam si de rablele de 10-15 ani si are sens idea de baza a taxei, adica de a proteja mediul.

Manolo, 10 decembrie 2008, ora 17:23:00
sa se introduca impozitul anual in functie de clasa de poluare si de cilindree (fara nici o legatura cu vechimea masinii). astfel se va plati exact atat cat masina polueaza si in raport cu gradul de poluare.

Anton, 10 decembrie 2008, ora 17:43:00
daca vor sa salveze dacia ar trebui sa mai scada putin pretul ei,sau sa mareasca prima de casare la masinile vechi si sa fie diferentiata pentru fiecare masina,adica sa fie corect evaluata,nu vreau ca eu posesor de dacie din 99 intr-o stare perfecta sa aiba aceeasi prima ca una din 88-91 care e mancata de rugina si e vai mama ei…atunci chiar m-ar tenta sa-mi iau un logan…

oly, 10 decembrie 2008, ora 17:44:00
normal ar fi ca toate masinile programate la rar pana la data la care s-a stabilit triplarea taxei auto sa plateasca vechea taxa pt k acei oameni si-au facut niste calcule si-au pus niste bani deoparte si acu se trezesc cu taxa triplata

gabi covrig, 10 decembrie 2008, ora 18:18:00
o taxa de poluare este anuala si are o valoare corecta pt omul de rind mai ales pt masini euro 3 sau 4 care sint de fapt majoritatea care sint aduse in tara. puneti o taxa anuala sau cel putin la itp la 2 ani si are masina are anumite cote mari de poluare sa plateasca cit de mult. astfel si camioane si autobuze vor plati nu numai omul de rand sa dea din buzunar si asta la achizitie?!??!

Cip, 10 decembrie 2008, ora 18:21:00
un om care isi ia o masina cu 2000 euro, nu-si va lua nicicand logan nou cu 6400 euro sau citroen cu mii de euro , deoarce omul de aceea isi ia cu 2000 pt ca nu ii are pe cei 6 sau 7 sau 14 mi de euro, deci taxa nu va incuraja nicum achizitionarea masinilor noi autohtone.

Dany, 10 decembrie 2008, ora 18:36:00
nu mi se pare normal ca un om care cumpara o masina noua sa plateasca taxa exact ca cel care aduce un second hand de masina. daca nu se dau banii inapoi pe taxal a cei care au achizitionat masini noi atunci sa ramana taxa asa ,astfel noi ce avantaj mai avem ,puteam sa luam si noi 3-4 masini second la banii pe care am dat pe cea noua .problema asta sa o puneti guvernului ca si noi cei care am luat masini noi anul asta am ajutat economia si ar fi normal sa ne restituie taxa.

Bogdan, 10 decembrie 2008, ora 18:50:00
1. eliminarea taxei la masinile noi cu motor mai mic de 2000 cc. 2. mentinerea taxei actuale la masinile sh cu motor mai mic de 2000 cc. 3. triplarea taxei pentru masinile sh cu motor mai mare de 2000 cc. 4. cresterea impozitului pe masina odata cu invechirea ei (impozit mai mic la masinile noi si mai mare la cele mai vechi). asa cred ca am mai putea scapa de toate carutele care circula pe drumurile noastre.

Aradean, 10 decembrie 2008, ora 19:01:00
parerea mea este ca taxa ar trebui sa fie foarte mare pt masinile cu euro 1, mare(cam cat e acuma) pt masinile euro 2, decenta (intre 500 si 1500) pt masinile euro 3(cu motoare pana in 200cmc) si mica(intre 100 si 600) pt motoarele euro 4…non euro ar trebui interzise, iar euro 5 fara taxa. sistemul actual nu incurajeaza importul de masini euro 3, ci mai mult cel de masini euro 2; cea maibuna solutie ar fi taxarea dupa masuratorile de la rar…dar ar fi greu pt ca oamenii sunt usor coruptibili; taxa ar trebui platita la prima inmatriculare, dar si cate un procent atunci cand se face inspectia tehnica periodica

cristi, 10 decembrie 2008, ora 19:22:00
daca banii din taxa ar ajunge investiti in drumuri sau alte nevoi ale populatiei si eu as fi de acord cu taxa dar bineinteles modificata nu in forma asta ca e hotie la drumul mare

unu’, 10 decembrie 2008, ora 19:31:00
fratilor..uzina dacia trebuie ajutata iar in al doilea rand trebuie sa ne ajutam pe noi.este adevarat ca masura care s-a luat este una absurda..taxa ar trebui sa fie in functie de vechimea masinii..cu cat e mai veche taxa sa fie mai mare..sa nu se aduca in tara toate rablele,insa pt euro 3 sa fie o taxa mai mica iar pt euro 4 si mai mica.deci trebuie sa fim realisti..sa ajutam economia tarii si sa ne protejam mediul!

Yoo, 10 decembrie 2008, ora 19:32:00
simplu, sa o tripleze din nou 😉 nu acum sincer… taxa ar trebuii sa fie in felul urmator, cu cat e masina mai veche cu atatat mai scumpa taxa , lafel si cu motoarele cu cat mai mare cu atat mai scump .. dar ar trebuii sa fie foarte ridicata .. la o masina din 2006-2007 euro 4 cu motor d 2000 d, taxa sa fie cam 2000 de euro 10000 la o masina din 2001 , s.a.m.d

Adi, 10 decembrie 2008, ora 20:27:00
as propune ca masinile cu norma de poluare euro 3 sa aiba o taxa de poluare modica, iar cele euro 4 taxa 0, pentru ca vrem sau nu vrem masini cu norma de poluare euro 5 (norma inca neintrodusa oficial) sunt aproape inexistente pe strazile patriei. despre autovehiculele euro 2, 1 sau non-euro, consider ca si-au trait deja anii de glorie fiind produse inainte de 2000. drept urmare pentru aceste harburi care ar face mai mult rau decat bine sanatatii natiunii valoarea taxei ar trebui sa fie descurajatoare dar nu astronomica. de asemenea pentru o mai buna diferentirere in cadrul normei de poluare in care se incadreaza autovehicolul un alt criteriu foarte important de care ar trebui sa se tina seama ar fi capacitatea cilindrica a autovehicolului. un alt imperativ ar fi corelarea cuantumului taxei cu veniturile romanilor. p.s. pentru a nu lovi in colectionarii de masini consider ca orice autovehicol cu o vechime mai mare de 30 de ani sa fie considerat "piesa de colectie" si sa fie scutit de taxa.

muresan corneliu -p., 10 decembrie 2008, ora 20:50:00
as propune o taxa de300 euro la prima inmatriculare la persoanele ce aduc dovada radierii altui auto inmatriculat in romania mai vechi de 20 ani.atunci debia intinerim parcul auto in tara.

Marius D, 10 decembrie 2008, ora 20:54:00
rezolvarea ar fi daca acesta taxa se numeste "taxa de poluare" introducerea ei in impozitul masini care se plateste de fiecare participant la trafic si plateste o taxa in functie de cat polueaza, adica daca doresc sa nu platesc imi echipez masina cu un sistem de catalizator mai performant. nu este normal ca o masina care are euro3 din 2000 sa plateasca mii de euro si o raba din 1974 care face ceata in urma sa nu pateasca nimica. daca taxa ar fi intordusa in impozit atunci am plati toti in fiecare an si castigul ar fi poate putin mai mic dar ar fi constant pe o perioada mai lunga.

Xxx, 10 decembrie 2008, ora 21:01:00
corect ar fi pt toate harburile vechi de 10-15 ani sa fie taxa mare , pt masinile euro 4 taxa acceptabila, de ex pt x5 2008 eur 4 sa platesti 5000 euro cum ar veni

MITICA, 10 decembrie 2008, ora 21:09:00
eu cred ca solutia cea mai buna ar fi ca fiecare proprietar de masina sa mearga la fiecare 3 ani, sau la fiecare 50000 km cu masina la un control al noxelor si in functie de nivelul acestora sa se plateasca taxele.

Balumba, 10 decembrie 2008, ora 21:32:00
cel mai corect ar fi ca taxa sa se calculeze in functie de emisii de co2 si euro…nu conteaza vechimea…daca e euro 3 si emite 140 de g de co2…sa plateasca cat trebuie!

Dani, 10 decembrie 2008, ora 21:44:00
in primul rand ar trebui sa se faca corect i.t.p.-ul nu sa apara pe sosele tot felul de atelaje cu pretentia de autoturisme , cu cauciucuri vechi,crapate si tocite , care scot mult fum (cand ai cate unul din asta in fata te intoxici in propria masina) , care au blocurile de lumini din spate decolorate la maxim si trebuie sa ghicesti ce intentii are soferul , iar cele din fata daca au becuri lumineaza in toate partile si bineinteles cu franele "varza". dca s-ar face i.t.p.-ul corect atunci ar avea si masinile gradul de poluare conform cartii de identitate si proprietarii ar fi obligati sa-si schimbe catalizatoarele imediat ce acestea nu mai corespund. asa-i in romania dai spaga la i.t.p. si pe acesti lucratori nu-i trage nimeni la raspundere ca dau liber pe sosele la adevarate "bombe" cu ceas. cred ca aici trebuie lucrat prima data si dupa ce masinile vor fi in regula , cine are drag de o masina mai veche si mai poluanta dar care nu prezinta pericol pentru circulatie , sa plateasca in plus exact ca in tarile europene . este foarte simplu , dar bineinteles ca aceste lucruri nu intereseaza pe nimeni , bafata tuturor.

Costel, 10 decembrie 2008, ora 23:05:00
parerea mea e ca la noi nu este o taxa de mediu ci inca o taxa pt a scoate bani de la populatie. dc ar fi o taxa de mediu sar taxa ca atare, adica euro 4 o suma euro 3 o suma mai mare si tot asa. nu cum se face la noi. pt k asa cine ar vrea o masina ieftina siar lua logan iar in tara nu ar mai ajunge toate vechiturile gen golf 3 astra 2002 si tot asa.

Malacea Bogdan, 10 decembrie 2008, ora 23:09:00
sa se mentina taxa pentru rable.chestiilea care scot fum si sunt pericol public.da nu e corect ca pentru o masina de 2-3 ani sa platesti atat.eu zic sa lase masinile de 3-4 ani fara taxa si rablele cu taxa.cat despre sprijinirea fabricilor romane.sa le scuteasca de tva.

Corina, 10 decembrie 2008, ora 23:40:00
nu domnule cel mai corect e sa fie bagata in benzina si gata…ala care face 5000 de km pe sap baga mai multa benzina =merge mai mult=polueaza mai mult,si ala care merge numa la pescuit sambata baga 5 litri si nu cred ca comenteaza sau ca simte cai fura cineva bani in buzunar!!!si fiecare plateste cat polueaza!!!!corect sau nu?ce are capacitatea motorului cu poluarea?ce are cu anu masini?fiecare sa plateasca cat polueaza parerea mea!!!!sa faca litru de benzina 50 60 de mii si chiar daca depaseste intrun an suna de 2000 de euro cat iar fi taxa nu conteaza,pt k o data ce depaseste si suma aia e clar ca polueaza poate cat alte 10 masini care 5 zile din 7 stau parkate~!!!tocmai de acea nu e corect ca al care nu o foloseste atata de des sa plateasca ca si ala care face 10 000 de km doar pt ca are aceasi capacitate cilindrica?i

robert cimpoca, 10 decembrie 2008, ora 23:58:00
taxa marita trebuia anuntata din timp ( minim o luna ) nu in doua saptamani. taxa trebuie amanata , si sa intre in vigoare pentru masinile care intra in tara din 1 ianuarie.

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide