Acele femei minunate şi dragostea lor pentru maşini

Autor: Adrian Mihălţianu 25 apr. 2014 Dosar & Analize

Desene şi calcule. Fetele din industrie

Pasiunea pentru automobil nu se rezumă însă la a dezvolta abilităţi remarcabile în a-l stăpâni; provocări cel puţin la fel de mari sunt cele de a-l desena, de a-l proiecta, de a-l cunoaşte în cele mai mici detalii şi de a contribui la îmbunătăţirea lui.

O aplicaţie tangibilă este actualul BMW Z4, roadsterul bavarez, ajuns în 2009 la a doua generaţie, care s-a bucurat de un foarte mare succes. În timp ce inginerii BMW i-au transmis calităţile dinamice specifice mărcii, Juliane Blasi şi Nadya Arnaout s-au ocupat de estetic – element crucial atunci când vorbeşti de o maşină desenată pentru atrage atenţia. În momentul demarării proiectului, BMW a organizat un concurs între designerii studioului european şi cel american. Şi, pentru a se evita elegant preconcepţiile, s-a luat hotărârea ca propunerile să rămână anonime până în momentul nominării acestora. Probabil că ştii unde merg cu asta, aşa că n-o să fii surprins că ambii autori erau femei. Ai putea fi surprins poate de faptul că macheta din lut propusă de Juliane Blasi fusese modelată de aceasta încă din 2003. Şi, desigur, ai putea fi surprins de faptul că nu te-ai aştepta de la o femeie să schiţeze o maşină care emană testosteron prin toţi porii. Şi, probabil, ai putea fi surprins şi de cât de previzibil te simţi acum…

Cele două femei responsabile de designul decapotabilei BMW Z4

În timp ce Juliane şi Nadya îşi investesc talentul pe planşa de desen şi pe modelul de lut, Trudy Hardy – ocupanta locului 9 în topul Forbes al celor mai puernice femei din lumea auto – îşi concentrează atenţia asupra clienţilor, folosindu-se de experienţa în domeniu de peste două decenii pentru a le prezenta produsele BMW în modul cel mai atractiv. Promovată în funcţia de vice-preşedinte de Marketing BMW SUA în Septembrie 2013, Trudy are misiunea de a menţine brandul bavarez în fruntea topului de vânzări al maşinilor premium, poziţie pe care BMW a atins-o în 2013, depăşind la limită Mercedes-Benz.

În topul celor mai puternice femei din lume, Ford are două reprezentante de seamă. Elena Ford, stră-stră-nepoata fondatorului Henry Ford, ocupă funcţia de vicepreşedinte al departamentului Global dealer and consumer experience al Ford USA, contribuind la optimizarea relaţionării dintre centrele Ford din întreaga lume. Pe continentul european, ocupanta locului şase în topul Forbes, Barb Samardzich – vicepreşedinte şi chief operating officer – este responsabilă cu manufacturarea, calitatea, dezvoltarea, preluarea, sustenabilitatea şi cu siguranţa ingineriei Ford Europe. Nu ştiu cum ar trebui să arate o listă lungă de sarcini, însă cred că cea lui Barb se încadrează în categorie.

Elena Ford, stră-stră-nepoata lui Henry Ford

Cel mai bine reprezentat producător de automobile – dacă e să privim prin prisma apartenenţei la topul Forbes al celor mai puternice femei din industria auto – este magnatul General Motors, cu trei reprezentante.

Pe locul cinci se află Alicia Boler-Davis, vicepreşedinte senior al departamentului global quality & global customer experience, care şi-a pus cu mândrie semnătura pe proiectul Sonic (Aveo în Europa) ca inginer-şef, în paralel administrând activitatea uzinei Orion Township, unde se află linia de producţei pentru Sonic.

Locul al doilea în top îi revine lui Grace Lieblein, vicepreşedinte pe achiziţii globale şi a lanţului de furnizori. Grace are în grijă 6,700 de angajaţi şi un buget de 77 de milioane de dolari pe care trebuie să-l împartă cu grijă la 3.000 de furnizori din întreaga lume. Atât Grace, cât şi Alicia – şi încă alte trei femei ocupând funcţii-cheie în General Motors – răspund direct în faţa CEO-ului General Motors, Mary.

Continuarea poveştii, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide