PRESIUNEA ÎN ROŢI
În vacanţe şi concedii se pleacă, de regulă, cu maşina plină. Patru-cinci persoane şi bagajele aferente înseamn, în majoritatea cazurilor, un plus de 300-400 kg. Iar o maşină mai grea influenţează în mod direct şi apăsarea pe roţi, nu-i aşa?
La care se mai adaugă condiţiile de drum: temperatură ridicată, mai ales a asfaltului, dar şi mers la viteze medii şi mari, perioade lungi. Ceea ce, faţă de condiţiile normale de utilizare a maşinii în regim urban, reprezintă o mică tortură pentru pneuri.
Nu e cazul să te iei cu mâinile de cap: şi vara pneurile sunt foarte importante, nu doar iarna
Deci, ATENŢIE! Verificarea presiunii în roţi este obligatorie înainte de a pleca la un astfel de drum lung, cu maşina încărcată. Mai mult, nu evitaţi o verificare a integrităţii roţilor şi pneurilor, pentru a vă asigura că nu scapă aer sau că nu prezintă semne de uzură inegală sau chiar exagerată (pericolul creşte exponenţial dacă adâncimea profilului e mai mică de 3-4 mm).
Principial, pentru că maşina este mai grea şi temperaturile sunt mai ridicate, e bine ca presiunea în roţi să fie ceva mai mare – cu până la o jumătate de bar mai ridicată, depinzând mult de tipul maşinii. Sfaturile celor de la service-urile de roţi sunt binevenite, dar atenţie la sfaturile ”după ureche”.