5 embleme auto celebre şi poveştile din spatele lor

Publicat: 19 06. 2014, 16:10
  1. Papionul Chevrolet

Celebrul papion Chevrolet are o poveste extrem de interesantă. De fapt, e vorba de mai multe poveşti, fiecare fiind o ipoteză în sine legată de apariţia logo-ului.

Creditat cu crearea sa este William Durant, partenerul cu care Louis Chevrolet a pus bazele Chevrolet în Detroit. Unii spun că forma de cruce reproduce imaginea în oglindă a drapelului elveţian, ca un omagiu adus ţării în care s-a născut Louis Chevrolet.

Alte surse (o ediţie aniversară din 1961 a publicaţiei „The Chevrolet Story”) spun că emblema Chevrolet este de fapt un model pe care Durant l-a remarcat pe un tapet de perete, în timpul şederii sale într-un hotel din Paris. Atras de acesta, Durant a făcut o schiţă a modelului şi a propus-o ca emblemă Chevrolet.

O a treia ipoteză este prezentată de Margery Durant, soţia lui William, care susţine că soţul său a remarcat logo-ul unei reclame dintr-un ziar în timpul unei vacanţe în Virginia şi l-a adaptat pentru brandul Chevrolet.

 

  1. Vârful de săgeată Pontiac

Istoria logo-ului Pontiac se trage din cultura amerindiană. Istoricii spun că Pontiac era numele unei căpetenii războinice Odawa (Ottawa), devenit celebru pentru implicarea în mişcarea de rezistenţă (care îi poartă numele) împotriva britanicilor, la începutul anilor 1760.

Zeci de ani mai târziu, în 1926, căpetenia de trib a fost sursă de inspiraţie pentru marca Pontiac a grupului General Motors, iar logo-ul din acea vreme era o interpretare stilizată a figurii războinicului Pontiac, văzută din profil.

Până în 1930 emblema a evoluat luând forma unui scut cu chipul indianului stilizat în continuare în prim plan, după care timpurile moderne au adus logo-ul la imaginea unui vârf de săgeată orientat în jos, folosită de Pontiac până la falimentul din 2010.

 

  1. Calul Ford Mustang care aleargă în sens invers

Sursele care oferă o explicaţie pentru apariţia logo-ului Ford Mustang cad de acord într-o singură privinţă: acesta a fost redesenat şi îmbunătăţit înainte de alegerea versiunii finale.

Cu toate acestea, una din ipoteze este că Phil Clark, un designer proeminent în echipa Ford, era stângaci, fapt pentru care a desenat emblema într-un mod natural pentru o persoană stângace.

Alte explicaţii invocă spiritului liber al pony car-ului şi al clienţilor săi, fapt pentru care logo-ul este interpretarea unui armăsar care aleargă neîngrădit, invers faţă de sensul în care concurează în hipodrom caii de curse.

Ar mai fi ipoteza potrivit căreia armăsarul a fost desenat iniţial alergând de la stânga la dreapta, însă în urma unei erori apărute la fabricarea mulajului care urma să definească forma finală a logo-ului s-a ajuns la inversarea acestuia.

 

  1. Semnificaţiile ascunse din ovalurile Toyota

Denumită iniţial Toyoda, compania japoneză Toyota a luat naştere în 1937, cu toate acestea logo-ul actual s-a lăsat aşteptat până în 1989, când a fost prezentat în tandem cu logo-ul mărcii Lexus.

Pe lângă evidenta formă a literei T, emblema Toyota mai este compusă din trei ovaluri distincte, despre care oficialii companiei spun că au sensuri aparte. Mai exact, cele două ovaluri întretăiate din centru simbolizează relaţia de încredere dintre companie şi clienţi, în timp ce ovalul care le cuprinde pe cele două semnifică expansiunea globală a mărcii Toyota şi posibilităţile nelimitate din viitor.

Alte explicaţii spun că de fapt, logo-ul omagiază schimbarea de profil a companiei (de la maşini şi războaie de ţesut la automobile) prin asemănarea cu ochiul unui ac sau că logo-ul încorporează fiecare literă din numele Toyota.

 

  1. Elicea BMW

O altă sursă de polemici printre pasionaţii auto o reprezintă inspiraţia din care s-a născut binecunoscutul logo al producătorului bavarez.

În versiunea populară a istoriei logo-ului BMW, prima îndeletnicire a companiei – construcţia de motoare de avion – se reflectă încă în emblema care aduce aminte de imaginea unei elice de culoare albă, aflată în rotaţie pe fundalul unui cer albastru.

Provenienţa emblemei a fost clarificată în 2010 de un oficial BMW care a declarat pentru New York Times că deşi o reclamă BMW din 1929 ar fi putut alimenta legenda emblemei, aceasta nu este nimic decât o transpunere a culorilor tradiţionale ale Bavariei, sau un petic din steagul bavarez.

Dacă aveţi alte versiuni ale poveştilor prezentate mai sus sau vreţi să împărtăşiţi şi celorlalţi informaţii mai puţin cunoscute despre logo-urile altor constructori, vă invităm să participaţi la discuţie în secţiunea de comentarii de mai jos.

 

Foto: Designshack.net