24 de modele emblematice pentru Chevrolet
1914 Chevrolet Royal Mail Roadster
Acest model a apărut pe piaţă la sfârşitul anului 1913, fiind o maşină modernă şi cu un aspect atractiv. Motorul cu 4 cilindri avea o putere mai mare decât a concurenţilor, iar preţul de 750 de dolari era considerat foarte bun, dat fiind că maşina era oferită cu dotări considerate de lux: acoperiş textil, vitezometru şi parbriz.
1932 Chevrolet Sport Roadster
A apărut în perioada marii recesiuni din anii ’30, fiind marketat drept „The Great American Value” („o mare valoare americană”). Ornamentele cromate aminteau de modelele mai scumpe produse de Cadillac, însă preţul de numai 445 de dolari era foarte mic pentru o maşină cu 6 cilindri. A câştigat titulatura de maşina favorită a americanilor în acel an, rămânând unul dintre cele mai importante modele de colecţie pentru pasionaţi.
1936 Chevrolet Suburban
Prefigurând SUV-urile moderne, primul Chevrolet Suburban era bazat pe un şasiu de utilitară, caroseria metalică fiind mai robustă şi mai practică decât cea de lemn a modelelor concurente. Putea transporta până la 8 persoane, împreună cu bagajele lor, dar era folosit şi de micii întreprinzători, dovedind bune capacităţi de transport marfă. Suburban a devenit cea mai longevivă denumire din istoria auto americană, maşinile cu acest nume fiind produse, fără întrerupere, în peste 2 milioane de exemplare până acum.
1948 Chevrolet Pickup
A fost prima maşină Chevrolet de după al doilea război mondial care a aplicat principiul New Advance Design, ceea ce, peste decenii, reprezintă un important punct de interes pentru colecţionari. Modelul avea o banchetă pentru trei persoane, iar capacităţile tehnice ale maşinii erau considerate excelente, mai ales după experienţa acumulată de modelele folosite în război. A devenit foarte rapid maşina preferată a fermierilor şi micilor întreprinzători, care apreciau tracţiunea integrală a versiunii 3100.
1949 Chevrolet Canopy Express
Un adevărat simbol pentru divizia Chevy Trucks, versiunea Canopy avea panourile laterale ale benei detaşabile, maşina fiind utilizată pentru diverse tipuri de activităţi, de la servicii poştale până la vânzarea de alimente (pe post de tarabă ambulantă).
1953 Chevrolet Corvette
A fost prima maşină sport de serie care utiliza o caroserie din fibră de sticlă, o idee inovativă a şefului de design de la acea vreme, Harley Earl. Maşina a fost prezentată sub formă de concept la ediţia din 1953 GM Motorama, iar modelul de serie a debutat cu un motor în 6 cilindri. Ulterior, inginerul de origine rusă Zora Arkus-Duntov a plasat motorul small-block V8 sub capota lui Corvette, făcând din sportiva americană un adevărat rival pentru Ferrari.
1955 Chevrolet Bel Air Sport Coupe
A fost una dintre maşinile potrivite la momentul potrivit – Bel Air a fost considerat modelul care a împrospătat imaginea maşinilor Chevrolet în anii ’50, fiind asimilat imediat cu noua cultură rock’n’roll. Graţie motorului de top, un small-block V8 „Turbo-Fire”, dar şi a vânzărilor foarte bune, acest model şi-a căpătat renumele de „The Hot One”.
1957 Chevrolet Bel Air Nomad
Noul model a surprins publicul prin combinarea caracterului utilitar al maşinilor de tip station-wagon cu stilul modern al maşinilor de la mijlocul secolului trecut. De altfel, partea din spate, dar şi numele Nomad, provin de la un concept Corvette wagon, prezentat la ediţia din 1954 a GM Motorama. O dată cu dezvoltarea segmentului de breakuri destinate categoriei de mijloc, Chevrolet Bel Air Nomad a devenit lider de piaţă, fiind considerată o maşină chiar premium.
1963 Chevrolet Impala
Pasionaţii consideră că Impala a fost un coupe conceput în jurul motorului big-block V8 de 425 CP, căruia formaţia The Beach Boys, în vogă la acea vreme, i-a şi dedicat o melodie celebră. Modelul Impala Sport Coupe era o maşină sport impozantă şi foarte elegantă, clienţii putând alege şi un motor în 6 cilindri sau două small-block-uri V8, 283 sau 327. A existat şi o versiune Super Sport, devenită una dintre cele mai vânate maşini de către pasionaţii transformărilor în stil Hot Rod.
1963 Chevrolet Corvette Sting Ray „Split-Window” Coupe
Este considerat şi în zilele noastre drept cel mai senzaţional model sport produs vreodată în America. A fost desenat de şeful de design GM Bill Mitchell, din punct de vedere tehnic oferind un adevărat regal: suspensii spate independente şi motor small-block V8 cu injecţie de benzină. În ciuda designului extravagant, acest Corvette a avut un preţ considerat foarte accesibil.
1967 Chevrolet Pickup
Din nou, un model care a marcat o schimbare majoră în designul modelelor utilitare Chevy Trucks. Având un aspect mult mai curat şi simplist, acest Chevrolet Pickup s-a dovedit cel mai durabil model Chevrolet, dar a însemnat şi o evoluţie spectaculoasă în ce priveşte confortul şi caracterul familist, pe lângă aspectele de ordin utilitar.
1969 Chevrolet Camaro
La doi ani după lansarea primului model, Camaro a devenit una dintre sportivele accesibile cele mai dorite din America. Versiunea de top Camaro Z28 s-a remarcat în competiţia Trans Am Racing, un exemplar RS/SS 396 Convertible a fost pace-car la Indy 500 în acel an, iar câteva modele cu motorul din aluminiu ZL-1 au devenit recordmeni în cursele de drag. De menţionat că toate exemplarele Camaro din 1969 au devenit maşini de colecţie.
1970 Chevrolet El Camino SS
O apariţie inedită, „the passenger-car pickup” a apărut ca idee în 1959, dar de-abia modelul din 1968 şi-a câştigat reputaţia printre maşinile muscle-car, graţie versiunii SS, motorizată de un V8 big-block, în două versiuni, 396 sau 454.
1970 Chevrolet Chevelle SS
În apogeul erei muscle-car, modelul Chevelle SS 454 ascundea sub capotă motorul de serie cu cea mai mare cilindree din istoria Chevrolet. Maşina era capabilă de un demaraj 0-100 mph în 13 secunde, considerat un timp excelent în acele vremuri. Foarte puţine exemplare originale s-au mai păstrat până în zilele noastre, având valori exorbitante.
1971 Chevrolet C/10 Cheyenne Pickup
Camionetele şi pick-up-urile Chevrolet erau din ce în ce mai căutate şi apreciate de publicul larg, ceea ce a dus la un record de vânzări pentru maşinile Chevrolet în acest an: peste 3 milioane de maşini vândute. Dintre acestea, peste 700.000 de mii au fost pick-up-uri Chevrolet, cel mai popular model fiind C/10 pickup 2WD, construit în peste 250.000 de exemplare în acel an. Nivelul de echipare Cheyenne aducea o notă de lux interiorului maşinii.
1976 Chevrolet C/10 Stepside Pickup
Acesta este, practic, modelul care a făcut trecerea de la maşina utilitară la domeniul life-style al pick-up-urilor. Datorită pretenţiilor clienţilor, pentru acest model erau oferite o sumedenie de accesorii, care-i confereau maşinii un aspect aproape sportiv. O dată cu Stepside Pickup s-a dat tonul industriei de customizare a pickupurilor în America.
1989 Chevrolet Corvette ZR-1
Botezat „King of the Hill” („regele muntelui), acest Corvette de top beneficia de un V8 cu 32 de supape, foarte avansat tehnologic, dezvoltat împreună cu specialistul britanic Group Lotus. Motorul cu nume de cod LT5 demonstra atât un comportament foarte decent la turaţiile mici şi medii, cât şi performanţe de invidiat la turaţiile mari. Modelul a debutat într-un test drive pentru presa auto mondială în sudul Franţei, însă maşina de serie a fost lansată de-abia în 1990, din cauza unor probleme cu furnizorii.
1993 Chevrolet Camaro Z28
Cea de-a patra generaţie Camaro venea cu versiunea de top Z28 echipată cu motorul V8 small-block LT-1, preluat de pe Corvette. Un astfel de model a fost pace-car în cursa din acel an de la Indianapolis 500 – era pentru a patra oară când un Chevrolet avea o asemenea onoare, după apariţiile dni 1967, 1969 şi 1982. A fost produsă şi o ediţie limitată la doar 645 de exemplare de Camaro Z28 cu un look similar cu al maşinii de pace-car.
1996 Chevrolet Impala SS
Impala SS a fost ultimul reprezentant al berlinelor full-size, cu tracţiune pe puntea spate. Marele sedan era echipat cu motorul small-block V8 LT1 de 5,7 litri şi 260 CP de pe Corvette şi avea o suspensie mai sportivă, sistem de frânare upgradat şi jante speciale de 17 inch. De asemenea, echipamentul special scotea în evidenţă acest adevărat dinozaur.
1997 Chevrolet Corvette Coupe
A cincea generaţie Corvette a fost considerată o maşină sport avangardistă, având caroserie foarte aerodinamică şi echipamente foarte moderne. Motorul small-block V8 LS1 era cuplat la o cutie de viteze care acum era montată pe puntea spate, ceea ce a dus la o repartiţie de 50:50 a masei pe punţi. Corvette C5 era capabil să atingă o viteză maximă de 270 km/h.
2008 Chevrolet Hybrid Tahoe
Primul pas în producţia de serie cu un sistem de propulsie hibridă a fost făcut cu acest SUV full-size. Sistemul hibrid two-mode a fost realizat în cooperare de GM, BMW şi DaimlerChrysler, cu avantaje vizibile în ce priveşte scăderea consumului de benzină comparativ cu un Tahoe cu propulsie convenţională.
2010 Chevrolet Camaro
Noul Camaro, apărut după o pauză de producţie de 8 ani, şi-a făcut debutul în stil hollywoodian, ca star în blobkbusterul Transformers. A cincea generaţie Camaro are un design cu trimiteri clare la prima generaţie, dar reuşeşte şi să reînvie imaginea de muscle-car Chevrolet într-un mod foarte atractiv. Este primul Camaro care ajunge în mod oficial în Europa.
2011 Chevrolet Volt
Prima maşină electrică de serie Chevrolet aduce în atenţie sistemul range-extender: bateriile oferă o autonomie maximă de 80 km în regim strict electric, iar motorul termic asigură un surplus de autonomie de încă 520 km. A primit numeroase premii şi este considerată maşina care a dus Chevrolet în noul mileniu ecologic.
2012 Chevrolet Corvette Centennial Edition
Este modelul care concentrează toată istoria Chevrolet, dorindu-se un omagiu celor 100 de ani de succese comerciale şi din motorsport. Pachetul Centennial Edition este disponibil pentru orice versiune Corvette, evocând ediţiile speciale oferite de-a lungul vremii pe modelele sportive Chevrolet. În plus, acest model marchează şi victoria maşinilor de curse Corvette în clasa GTE din cadrul competiţiei de anduranţă 24h Le Mans.