8. Range Rover & Range Rover Sport
Cunoscut în anii ’70 drept ”regele maşinilor offroad”, Range Rover a evoluat cu stil în epoca SUV-urilor moderne. Generaţia lansată în 2004 sub egida celor de la BMW se remarcă imediat prin prestanţă şi lux, dar, din păcate, la capitolul fiabilitate stă extrem de prost, drept pentru care şi preţurile sunt extrem de accesibile, însă cheltuielile ulterioare pot deveni insurmontabile.
Generaţia lansată după 2002 este de preferat, deoarece fiabilitatea este îmbunătăţită în condiţiile în care luxul şi confortul rămân un atu al maşinii. Interesant, datorită proastei reputaţii a generaţiei precedente, acest Range Rover poate fi găsit fără probleme la mai puţin de 15.000 de euro, dieselul de 177 CP în şase cilindri fiind cel mai căutat, în timp ce benzinarul V8 presupune costuri cam mari de întreţinere.
Faţă de concurenţă, Range Rover e mai puţin sportiv, dar e clar mai capabil în offroad. Cine vrea un comportament rutier superior poate apela la modelul Range Rover Sport, care oferă un comportament ceva mai bun pe asfalt, rămânând peste ceilalţi concurenţi la ieşirea de pe drumurile amenajate.
Ca fiabilitate e la acelaşi nivel cu Range Rover (dar atenţie la uzura suspensiilor şi direcţiei la modelele utilizate foarte sportiv), doar calitatea mai slabă a plasticelor fiind oarecum dezamăgitoare, deoarece aminteşte de stilul mai spartan al lui Discovery. Cei care pun accentul pe imagine vor fi satisfăcuţi, deoarece Range Rover Sport rivalizează serios cu X5 sau Cayenne.