10 lucruri vitale pe care trebuie să le faci în sezonul rece la o maşină pe motorină

Autor: ProMotor 07 nov. 2017 Dosar & Analize

8. Protejaţi ŞTERGĂTOARELE de parbriz

Ştergatoarele de parbriz sunt iarna victimele gheţii. Când acţionaţi maneta de pornire a ştergătoarelor, motorul electric al mecanismului este activat şi stă sub tensiune, până când ştergătoarele realizează mişcarea lor obişnuită.

De ce crede lumea că aşa nu mai îngheaţă ştergătoarele? De lene?…

Dacă această mişcare nu are loc din cauza blocării ştergătoarelor pe parbrizul sau luneta îngheţate, motorul va sta alimentat în permanenţă, neputând însă să se învârtă. Acest lucru duce la posibila distrugere a motorului electric. Mai neplăcut este că nu sunteţi avertizaţi despre ceea ce se întâmplă.

De aceea, înainte de a intra în maşină, verificaţi dacă ştergătoarele sunt îngheţate sau sunt libere să se mişte pe parbriz. Asiguraţi-vă că lamelele sunt dezlipite de geam şi că, în mişcarea lor de rotaţie pe parbriz, nu întâlnesc zone tăioase de gheaţă. O soluţie simplă este de a înveli ştergătoarele în pungi când lăsaţi maşina parcată peste noapte.

9. Broaşte, încuietori, mânere, geamuri electrice

Toate acestea devin o problemă pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Dacă folositi cheia pentru a descuia maşina, pulverizaţi spray sau turnaţi soluţie specială împotriva îngheţului broaştelor. Procedaţi astfel seara, când aţi ajuns acasă, când maşina este caldă. Dacă însă observaţi că nu puteţi învârti cheia în broască, nu forţaţi. Încercaţi să încălziţi cheia (în mână sau apropiind-o de o brichetă aprinsă) şi încercaţi din nou deschiderea. Cea mai eficientă metodă este folosirea unui spray anti-îngheţ.

Ei, na, puţină gheaţă n-o să mă împiedice acum să deschid puţin geamul…

Dacă aveţi sistem de închidere centralizată cu telecomandă, verificaţi funcţionarea sistemului asupra tuturor uşilor şi capotelor. Este bine să pulverizaţi spray siliconic asupra chederelor, cu uşile deschise – astfel, evitaţi îngheţarea şi “lipirea” uşilor de chedere, la frig. Ţineţi seama că toate mecanismele închiderii centralizate funcţioneaza mai greu la frig.

Urmăriţi prezenţa gheţii pe geamurile laterale, mai ales dacă geamurile au acţionare electrică. Dacă observaţi că geamul este blocat de gheaţă, nu acţionaţi comanda de deschidere, sau dacă aţi acţionat-o şi observaţi că geamul nu se poate deschide, nu persistaţi, motoraşul se poate arde! Aşteptaţi încălzirea geamului, după ce climatizarea a ajuns la o temperatură de lucru, graţie încălzirii motorului.

Este bine să ajutaţi dezgheţarea geamurilor, folosind o racletă de plastic. Nu folosiţi alte obiecte, veţi zgâria geamul, vopseaua uşii, chederele, etc. Iarna este chiar recomandabilă dezaburirea parbizului folosind climatizarea. Pe de o parte, parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar compresorului instalaţiei de aer condiţionat îi face bine pornirea din când în când, chiar în timpul iernii.

10. SPĂLAREA maşinii şi VERIFICĂRILE de rutină

Vizita la spălătorie trebuie evitată dacă este urmată de o staţionare sau parcare în frig. După spălare, maşina trebuie uscată la curent de aer cald, apa din încuietori poate să îngheţe, uşile/capotele se pot lipi de chedere, etc.

De ce să mai dau bani la spălătorie? Se spală ea singură, când se va topi zăpada. Logic, nu?

Totuşi, din cauza mizeriei care se adună, în special în partea inferioară şi pe sub maşină, spălatul maşinii iarna nu trebuie evitat. Însă de preferat este să mergeţi la spălătorie imediat după ce temperatura exterioară se mai încălzeşte. În rest, găsiţi-vă timp să curăţaţi cât mai des roţie şi pasajele acestora.

Pe lângă cele de mai sus e bine să mai faceţi următoarele verificări de rutină atât înaintea, cât şi imediat ce aţi ieşit din sezonul rece:

  • articulaţii, pivoţi, burdufe planetare, amortizoare, plăcuţe de frână, saboţi de frână, cursa pedalei de ambreiaj şi orice zgomot sau joc pe care îl simţiţi sau îl auziţi, nou apărut
  • ulei motor (pentru frig – semisintetic sau sintetic)
  • antigel (la densitate corecta pentru temperatura la care ne aşteptăm)
  • starea curelei de distribuţie (dacă motorul este pe curea) şi a kit-ului de distribuţie (role, întinzătoare, etc)

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide