10 lucruri vitale dacă ai diesel şi pleci pe zăpadă

Publicat: 31 01. 2014, 20:08
Actualizat: 09 12. 2020, 09:21

Specialiştii le reamintesc proprietarilor de maşini diesel cele mai importante aspecte la care trebuie să aibă grijă în sezonul rece – ştiut fiind că iarna e un fel de bau-bau pentru masinile alimentate cu motorină, adică maşinile TDI, dCi, TDCi, CDTi, HDi, etc.

1. Folosiţi COMBUSTIBIL adecvat

Când temperaturile scad, proprietarii maşinilor Diesel se pot confrunta cu pierderea puterii motorului autovehiculului. De cele mai multe ori, cauza acestei probleme este atribuită filtrelor umede care îngheaţă, dar adevărul este că problema ţine chiar de combustibilul din rezervor.

GALERIE FOTO

Motorina ieftină şi proastă poate produce probleme extrem de scumpe ulterior. Deci nu fi zgârcit iarna

Toţi combustibilii Diesel conţin parafină, substanţă care, la temperaturi variind între -7 şi -28 de grade Celsius, se cristalizează pe filtrele de combustibil şi blochează alimentarea motorului cu carburant. Ocazional, parafina din motorina poate cristaliza si de la +5 grade Celsius în jos.

Vă recomandăm să optaţi pentru combustibili cu temperatura limită de filtrabilitate adecvată vremii reci. Adică TFL să fie mai redusă cu minimum 5 grade faţă de temperatura atmosferică. Deci pentru evitarea unor probleme costisitoare, e bine să nu vă zgârciţi şi iarna să cumpăraţi carburanţi mai scumpi, aditivaţi corespunzător.

2. Nu neglijaţi BATERIA

Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord.

”Ce-aţi făcut, domnule, aţi omorât bateria!”

 

Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului de “bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.

Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteza maximă, luminile, ştergătoarele. Pe frig intens, dacă s-a depăşit -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute pentru a “încălzi” bateria, înainte de a acţiona demarorul. Nu ţineţi consumatorii activaţi, cu motorul oprit, decât dacă este strict necesar.

3. Atenţie maximă la BUJII şi CUREAUA DE DISTRIBUŢIE

Dacă aveţi motor diesel, verificaţi starea bujiilor incandescente. Dacă observaţi că la frig motorul nu porneşte egal, ci merge “în 3″ sau chiar “în 2″ , înseamnă că una sau două bujii incandescente sunt întrerupte. Dacă este aşa, schimbaţi tot setul, veţi fi scutit de neplăceri.

Nu e un pix, ci o ”chestie” extrem de importantă pentru motorul diesel

Constructorul recomandă schimbarea curelei la intervale specificate. Dacă nu ştiţi care sunt acestea, valoarea de 60.000 km este universal acceptată de producătorii de curele de distribuţie.

Costurile acestei schimbări sunt mult mai mici decât costurile pieselor ce trebuie schimbate în cazul ruperii curelei, ceea ce antrenează distrugerea unei bune părţi din motor (în special la motoarele diesel).

4. Verificarea ANTIGELULUI

Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului. Totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune.

Nu care cumva să confundaţi vasul pentru antigel cu ”borcanul” de lichid de parbriz!

Dacă, într-o situaţie de urgenţă, aţi fost nevoit să completaţi cu apă, e cazul să verificaţi densitatea antigelului din motorul dumneavoastră. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnaţi niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte!

Verificaţi periodic temperatura motorului. Dacă observaţi că temperatura este scăzută şi, cu cât mergeţi mai repede, temperatura scade, termostatul este defect şi trebuie să mergeţi la service.

VEZI ALTE SFATURI ÎN PAGINILE URMĂTOARE